Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Erfarenheter JP?

  • Erfarenheter JP?

    Publicerad av jhj på 9 juni, 2004 vid 17:47

    Är det någon som kan dela med sig av erfarenheter av JP FSW 84L (2003)? Till årets modell är den förstärkt med mer kolfiber men innebär det at fjolårets modell är “bräcklig”? Enligt årets test i Boards skrev de att 2003 var lite teknisk att surfa. Är det någon som har några kommentarer?
    /Jonas

    herodude svarade 19 år, 11 månader sedan 4 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    9 juni, 2004 vid 20:25

    Köp en Mistral Syncro 90 istället, en riktig höjdare!

  • karapp

    Medlem
    9 juni, 2004 vid 21:09

    Har 98liters modellen, tycker den håller ganska bra. Har iofrörsig en stor ding i nosen wink.gif. efter en parkering med nosen först i botten i apelviken. Men annars håller har den hållt för det mesta.
    inte alls speciellt svår att segla på tycker jag, både lätt å få upp i planing och hålla där. Lite kass på å ta höjd kanske, men å andra sidan så har jag tuggat av minst 3cm av fenan på all jädrans sten i fiskebäck tongue.gif
    Freestyle är den väl hyffsad på, finns väl bättre men för mig duger den gott. Våger är den riktigt go och köra med, fanns den blir ofta lite stor när det bjuds ordentliga vågor här hemma.

  • herodude

    Medlem
    9 juni, 2004 vid 21:44

    har 84:an årets version, å jag är ingen proffs seglare precis såååå kankse inte är den bästa att bedömma det men fan den piskar så jävla mycket röv det går att göra fan, så jävla uber skön å åka på… rekomenderas vaaarmt

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Erfarenheter JP?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.