Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Erfarenheter om formula-bommar.

Taggad: 

  • Erfarenheter om formula-bommar.

    Publicerad av fjant på 13 juli, 2003 vid 19:22

    Så har man då gjort det igen, knäckt en bom. Denna gång min finaste och dyraste bom, den fina kolbommen till formulan. Dessa bommar är som bekant inte särskilt snälla mot plånboken så jag har kollat efter några budget alternativ. Såg att Surfuniqe säljer en “Tekknosport Race XL ” i kol (250-310cm) för 4700:-. Något billigare än tex. NP.
    Vore tacksam om någon kunde dela med sig av sina erfarenheter ev Tekknosports bommar. Observera att jag inte söker det häftigaste man kan få för pengar, jag vill bara att den ska hålla!!! Börjar tröttna på att knäcka bommar…

    /Fjant

    anonym-anvandare svarade 20 år, 10 månader sedan 2 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    21 juli, 2003 vid 18:55

    Tekknosport bommen är mycket styv och verkar hållbar, dock ett grepp på 32 mm i diameter vilket ger tidigare kramp i underarmarna om du har små händer.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    26 juli, 2003 vid 19:45

    jag kör en maui magic från ON-TOP
    den funkar bra fast det inte är en kolbom, kanske inte maxstyv men den svarar bra på pump med min 10.5 och sitter fint och stadigt, obs! inte ngt för den ambitiösa tävlaren
    bommen klarar upp till 280 och kostade mig ca 1600kr vilket jag tycker är ok
    såg tidigare i år att GUN säljer en kolbom till mkt bra pris, ngn som testat, är den ok???

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Erfarenheter om formula-bommar.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.