Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Erstaviken i eftermiddag?

  • Erstaviken i eftermiddag?

    Publicerad av culing på 31 juli, 2006 vid 08:47

    Det ser ut att kunna bli lte segling i eftermiddag/kväll på erstaviken.
    Nu var det bra länge sedan man seglade, så jag håller tummarna.
    Fler som é sugna?

    gurra1978 svarade 17 år, 9 månader sedan 9 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • fastforward

    Medlem
    31 juli, 2006 vid 09:32

    Sitter just och funderar på vart man ska åka – tänkte först på näsby park men Erstaviken ser onekligen bättre ut. Är det det där badet på södra sidan av viken som gäller eller?

  • getwet

    Medlem
    31 juli, 2006 vid 10:40
    culing wrote:
    Det ser ut att kunna bli lte segling i eftermiddag/kväll på erstaviken.
    Nu var det bra länge sedan man seglade, så jag håller tummarna.
    Fler som é sugna?

    Jag är på, sticker dit (tror jag, inte 100 än) på efm. Ett alternativ är Nynäshamn Ringvägen, openwater och bör generera mer grundvind. Lite tvekis nu……..

  • gustav-s

    Medlem
    31 juli, 2006 vid 12:45

    Åker ner nu till erstaviken (Saltissidan). Såg helt ok ut för en stund sedan.

    /Gustav

  • kurtkomet

    Medlem
    31 juli, 2006 vid 17:18
    getwet wrote:
    Jag är på, sticker dit (tror jag, inte 100 än) på efm. Ett alternativ är Nynäshamn Ringvägen, openwater och bör generera mer grundvind. Lite tvekis nu……..

    Surfar du ofta på ringvägen? Jag läste artikeln om dig i Nynäsposten, blir det någon uppföljning?

  • getwet

    Medlem
    31 juli, 2006 vid 18:10

    Japp, dom kommer att följa resultaten under hösten och framförallt vad som händer i Torkelstorp och Strand Horst i Holland.

    Brukar inte surfa vid Ringvägen/Strandvägen men tror nog att jag ska göra lite ändring på det i år. Ser oerhört inbjudande ut och 15-20m från parkerad bil till vatten……..

  • kurtkomet

    Medlem
    31 juli, 2006 vid 18:15
    getwet wrote:
    Japp, dom kommer att följa resultaten under hösten och framförallt vad som händer i Torkelstorp och Strand Horst i Holland.

    Brukar inte surfa vid Ringvägen/Strandvägen men tror nog att jag ska göra lite ändring på det i år. Ser oerhört inbjudande ut och 15-20m från parkerad bil till vatten……..

    Spännande, lycka till!

  • dude

    Medlem
    31 juli, 2006 vid 19:18

    Hur blev det med vinden då?

  • fastforward

    Medlem
    31 juli, 2006 vid 19:54

    Vinden? Jorå, jag kom dit strax innan 15.00 och möttes av en massa folk som hade kört tidigare under dagen med 6.5-7.5. Jag hade från och till bra drag i 8.3 i en halvtimme ungefär. Sedan dog det. Visserligen kastade SWE1 i sina formulaprylar och fick bra fart men det berodde nog mer på vinddraget jag skapade då jag slog igen bildörren på parkeringen…

  • macl3an

    Medlem
    31 juli, 2006 vid 22:56

    Jag var vid Erstaviken (Erstaviksbadet-sidan) och det riktigt bra drag, om ni frågar mig iaf :). Bästa surfdagen för mig denna säsong… tyvärr lite för choppigt för min smak, men man kan ju inte få allt. Planade hela tiden med mitt 6,7.

    Ni andra medlemmar som var där – vilka är ni? Vore kul med ett ansikte till användarnamnet.

    /Håkan, 21-åringen med en vit Mistral Supervision och ett Simmer Freezone.

  • tsss

    Medlem
    1 augusti, 2006 vid 11:17

    kliv iland hos TWC så kan du se ansikten direkt…
    Det var nog mest folk från TWC på dagen, senare kom det ju en del icke medlemmar oxå, som riggade hos oss.

    Tomas

    MacL3an wrote:
    Jag var vid Erstaviken (Erstaviksbadet-sidan) och det riktigt bra drag, om ni frågar mig iaf :). Bästa surfdagen för mig denna säsong… tyvärr lite för choppigt för min smak, men man kan ju inte få allt. Planade hela tiden med mitt 6,7.

    Ni andra medlemmar som var där – vilka är ni? Vore kul med ett ansikte till användarnamnet.

    /Håkan, 21-åringen med en vit Mistral Supervision och ett Simmer Freezone.

  • gurra1978

    Medlem
    1 augusti, 2006 vid 19:03

    Jag åkte igenom två biltullar a 15 kr och kom försent ut på vattnet. I hopp om att vinden skulle ligga närmare havet så drog jag ut till Breviks brygga på Tyresö. Men det var fan inte mycket att hurra för. Äkta Stockholmssurf :ooo:

    Visste ni förresten att upphalningstampen uppfanns av Tyresö Windsurfing Club 😀

    Jag borde fortsatt leka med hårtorken och vindmätaren istället.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Erstaviken i eftermiddag?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.