Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Erstaviken på nordväst

  • gustav-s

    Medlem
    13 juni, 2009 vid 19:30

    Beror på vilken sida om erstaviken du hade tänkt att gå i? Från saltsjöbadensidan så är det ravinvägen som gäller. Parkering precis vid vattnet. Annars är det väl tyresö vindsurfingklubb man går i från.

  • nissex3m

    Medlem
    13 juni, 2009 vid 21:22

    Ingen som är sugen på Närlunda? Fungerar bra på V-NV…

  • claes6

    Medlem
    16 juni, 2009 vid 13:24

    Precis som Gustav S säger: Saltissidan/Ravinvägen är bäst på NV. Utgår du från TWC får du snålsegla en bit innan du kommer ut i vinden.

  • tall-jonny

    Medlem
    16 juni, 2009 vid 13:35

    Erstaviken är ett riktigt skitställe förutom sydost då det faktiskt kan bli riktigt hygglig segling (nu får jag väl en massa arga TWC:are på mig:wink:) Har seglat från TWC ett antal gånger på NV och det suger enligt min mening – jäkligt byigt – vinden tenderar alltid att dra längs kanterna vilket gör att man alltid lurar sig själv! Har svårt och se att det skulle vara så mycket bättre på solsidan – men jag kan ju ha fel. Nej, Nordväst är en problemriktning, hur funkar Baggen egentligen? Skall man dra norr om stan till Trälhavet el motsv?

    Drar till Haga Park över midsommar och hoppas på lite bris, ser väl halvbra ut just nu.

  • swe-496

    Medlem
    16 juni, 2009 vid 14:07

    Görvälnsbadet i Järfälla är riktigt bra på Nordväst. Men som med alla nodliga riktningar så blir det byigt oavsett var man vill vindsurfa i stockholm.

  • vindsokaren

    Medlem
    16 juni, 2009 vid 20:40
    Tall Jonny;553625 wrote:
    Erstaviken är ett riktigt skitställe förutom sydost då det faktiskt kan bli riktigt hygglig segling (nu får jag väl en massa arga TWC:are på mig:wink:) Har seglat från TWC ett antal gånger på NV och det suger enligt min mening – jäkligt byigt – vinden tenderar alltid att dra längs kanterna vilket gör att man alltid lurar sig själv! Har svårt och se att det skulle vara så mycket bättre på solsidan – men jag kan ju ha fel. Nej, Nordväst är en problemriktning, hur funkar Baggen egentligen? Skall man dra norr om stan till Trälhavet el motsv?

    Drar till Haga Park över midsommar och hoppas på lite bris, ser väl halvbra ut just nu.

    TWC.are är kungar på byig vind då många kör där för att dom har grejorna i kontainerna.
    Trälhavet borde ju vara kanon vid nordliga vindar har ej seglat där men det ser bra ut kartan.

  • wilund

    Medlem
    16 juni, 2009 vid 20:44

    rullsand gav toppen segling i söndags på NNV – NV , nu med nya autobahn tar det inte mycket längre tid dit från stockholm än erstaviken om man räknar in att det tar en stund att guppa ut till vinden där ; )

  • vindsokaren

    Medlem
    24 juni, 2009 vid 21:58
    wilund;553702 wrote:
    rullsand gav toppen segling i söndags på NNV – NV , nu med nya autobahn tar det inte mycket längre tid dit från stockholm än erstaviken om man räknar in att det tar en stund att guppa ut till vinden där ; )

    Ibland är det skönt ha nära till surfet(2km).

  • lukasw

    Medlem
    25 juni, 2009 vid 05:27

    Om man kan nv på erstaviken då vet man att det kan bli riktig NICE, det är klart byig

    TWC

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Erstaviken på nordväst

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.