Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Erstaviken, sthlm

  • Erstaviken, sthlm

    Publicerad av dude på 29 oktober, 2000 vid 16:34

    OSO höll i sig för sjuttifemlitersbrädan och 5.3at. Vinden höll sig mellan sju och tolv meter per sekund mest hela eftermiddagen men avtog lite vid halv fyra men fortsatte blåsa. Tyresöklubben stod för en ovanligt stor skara av upp till tio surfare ute på vattnet samtidigt! Undrar var resten av Stockholms surfare håller hus. För mig verkade risken för utebliven surf jävlit liten.

    Det var betydligt varmare idag än ca en vecka sen på Björkvik. Det var 9 i vattnet och 11 i luften. Var lite skeptisk på morronen när tempen stog på 6 grader klockan sju men sydvinden gjorde susen!

    Klart en av sässongens bättre dagar! Jag testade backsides eller donkey-kicks eller vad de kan kallas för förutom att bara poppa upp i luften.

    Da Kine’s formade och förböjda stroppar jag köpte i Tarifa i somras är helt klart de bästa jag någonsin kört med, gärna lite större så man får in foten lite grann. Varför tar ingen in dessa stroppar till Sverige?

    Mvh

    dude svarade 23 år, 6 månader sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • poopzilla

    Medlem
    30 oktober, 2000 vid 13:06

    vad har du på dig och hur länge kan du hålla på innan du måste gå upp å värma dig?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    30 oktober, 2000 vid 21:18

    Jag surfade i närheten av erstan och måste säga att det var mycket varmare än jag trodde. Självklart är det skitkallt när man hoppar i men efter några minuter så är det lugnt. Jag var ute i 4 timmar med en kort lunch paus, och jag slutade inte för att jag frös.

  • dude

    Medlem
    31 oktober, 2000 vid 09:35

    det var aldrig några problem men att det var för kallt. Alla som var ute var där flera timmar. Det kan möjligtvis bero på vad du har på dig. En sommardräkt räcker inte, men en dräkt som sitter bra på kroppen och så slänger du på dig en rash-guard under, eller kanske ett ylleställ har vissa tipsat om, de som har sommartunna dräkter.

    Jag körde med dtt par split-toe dojor med en massa småhål i på ovansidan. De är mest för sommarn. Efter två timmar bytte jag till vinterdojorna bara för att känna skillnaden. Det är en liten liten skillnad i känsla men vinterdojorna är så varma att jag blir lite väl bekvämt varm i dem.

    Mössa eller något på huvudet rekommenderar jag, som en yllemössa till exempel vilken inte spelar någon roll om den blir blöt.

    Idag ser ut att vara en enormt bra dag! Strålande solsken med få moln i himlen och hård vind. Dock är det SSV vilket gör Erstaviken byig men okay att köra ifrån Ravinvägen. Jag har ett möte senare men annars finns det väl några andra ställen. Torö är ett exempel. Björkvik skulle kunna vara bra men jag vet inte. Gålö kanske. Eller Schweizerbadet??? Är kul att höra om någon är ute idag.

    Mvh

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Erstaviken, sthlm

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.