• Eskilstuna

    Publicerad av anonym-anvandare på 3 december, 2001 vid 09:21

    Snart så har Gbg två vindsurfing klubbar, men varför har inte Eskilstuna nån klubb för ?? eller är det jag som har missat nåt ?
    Hör av er om ni tycker att vi ska göra nåt åt saken.

    MVH //Acke

    anonym-anvandare svarade 22 år, 7 månader sedan 3 Medlemmar · 12 Svar
  • 12 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    3 december, 2001 vid 20:45

    Tja Acke….

    Var brukar du segla?? Bor själv i katrineholm, brukar åka till Norrköping – Bråviken när det drar. Seglade faktiskt vid hjälmaresund i sommras (tokbra! sydväst, och perfekta freestyle förhållanden.(vart var surfarna)

    Kul med folk från trakten! /Jocke

  • johan-g

    Medlem
    3 december, 2001 vid 21:05

    Låter som ett bra förslag! Det är ju alltitd roligt när det är flera surfare och det händer något! Jag är på, problemet är bara att jag just nu pluggar i Umeå. Men är hemma i E-town hela somrarna. Det ploppar ju upp fler och fler surfare hela tiden i mälaren. Så det är nog inga problem att få ihop folk skulle jag tro. Det största problemet kanske är att många surfare i eskilstuna är så “anonyma”, att få alla att gå ut från samma ställe skulle kanske vara en start. Det är ju gemenskapen man vill åt egentligen och sedan därefter kanske bygga på att dra igång en klubb. Skulle vara intressant att veta hur många eskilstuna surfare som “surfar” omkring här på konfen. Vi får spåna vidare på det här…Hörs /Johan

  • anonym-anvandare

    Medlem
    4 december, 2001 vid 09:48

    men vad ska man börja med. jag är liksom en singel surfare, min kusin som jag surfat med tidigare håller på att lägga ner surfingen. dom enda jag känner i eskilstuna är farsans surfkompisar som surfar under 80 talet och det är väl typ två som jag vet surfar fortfarande. vart ska man ta och börja nån stans, göra sig hörd eller ragga folk?
    MVH //Acke

  • anonym-anvandare

    Medlem
    4 december, 2001 vid 10:11

    Tjena Jocke !!

    Jag bor i Hundalaviken. så jag brukar surfa på blacken. har liksom inte körkort än men det blir det till sommaren. MVH//Acke

  • anonym-anvandare

    Medlem
    4 december, 2001 vid 16:38

    Vi är nåra stycken som håller till vid nabbudden. Där höll dom till innan när det fanns en klubb tror jag. Frågan är vad som blir bättre med en klubb?? oftast är det bara jobb. Det är bara att dyka upp när det blåser (och är lite varmare) om du vill segla med några fler gubbar.

    Micke

  • anonym-anvandare

    Medlem
    4 december, 2001 vid 18:32

    Jo det ligger nåt i vad du säger. men man skulle kunna göra det änkelt för sig, tror jag, men jag har inte kommit på riktigt hur men det löser sig.
    D
    et är väl ett gäng som surfar i jälmarsund också har jag för mig.
    Jo jag vet att ni är vid nabbudden jag brukar se nån vara ute lite då och då.

    MVH//Acke

  • johan-g

    Medlem
    4 december, 2001 vid 21:20

    Menade också att man inte behövde bygga upp en “seriös” klubb med aktiviteter och tävlingar och dyl. Snarare att det skulle vara roligare att surfa tillsammans och att kunna snacka skit efter surfet… Om man är nybörjare så tror jag att man utvecklas djävulskt mycket snabbare om man surfar med de som är bättre och ser och lär genom att se på deras teknik. Nabbudden låter som en bra idé, går ut från min sommarstuga som ligger 300 M därifrån. Men eftersom det finns en vägbom och man måste ha nyckel till Nabbudden så är det lite väl svårt att bara åka dit. Många surfare i Eskilstuna vet inte var Nabbudden ligger heller. Som sagt att bilda en Seriös klubb kanske inte ger så mycket, men att få en gemenskap bland surfarna i Eskilstuna skulle väl inte vara så svårt…Halva nöjet är ju att snacka surf med andra surfare, snacka teknik mm. Göra så att alla surfare får tillgång och vetskap om nabbudden är ett första steg( sen vet jag inte hur bonden som äger marken vid nabbudden skulle ställa sig till det.)
    /Hörs Johan (som hoppas på en blåsig sommar på blacken)

  • anonym-anvandare

    Medlem
    4 december, 2001 vid 22:14

    jag har precis flyttat till eskilstuna och skulle järna vilja veta lite vart det är bra att surfa här(eskilstuna).. järna så nära “centrum” som möjligt (har ej bil 🙂 fattig student :)) men kul att veta det finns fler som surfar i eskilstuna i alla fall … tack

  • anonym-anvandare

    Medlem
    5 december, 2001 vid 07:08

    Nej men jag tror att ni har misstolka mig det där men en seriös klubb det blir så mycket jobb för så få deltagare. Men om man skulle göra en hemsida som man skulle kunna kolla in olika spots, om det skulle vara nån som hade tänktsig surfa nån stans också vidare
    Vägbomen vid nabbudden ska inte vara nåt större problem jag känner han som äger marken så det kan jag säkert fixa så det går att komma ner.

    Vi får spåna vidare.

    MHV//Acke

  • jpeter

    Medlem
    5 december, 2001 vid 17:07

    Bra förslag med en surfklubb i E-tuna. Jag är också på! Om det funkar bra och många är intresserade så kan det bli riktigt bra. Att få bort vägbommen är ju en bra början, och så småningom kanske man kan fixa en klubbstuga med hjälp av bidrag från vår rika kommun…men man kan ju börja lite smått och se hur det utvecklas. // Peter

  • anonym-anvandare

    Medlem
    5 december, 2001 vid 20:32

    Bommen vid nabbudden är till för att icke surfare ska köra sönder vägen. Vi som är där och surfar betalar några hundra för att hyra mark och väg. Det är nog inga problem att fixa nycklar till dom som vill ha.

    Micke

  • anonym-anvandare

    Medlem
    5 december, 2001 vid 21:14

    Fan va kul att så många är intresserade av att fixa nåt. trodde att inte skulle vara nån som skulle svara på mitt inlägg från början.

    Så gubbar och grabbar vad ska fixa först ?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.