Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Etablering av windsurfing i en seglarklubb (Tjörn)

  • Etablering av windsurfing i en seglarklubb (Tjörn)

    Publicerad av parkis på 14 augusti, 2011 vid 13:13

    Hej!
    Jag har fått ett återfall efter ca 15 års uppehåll och fått ett riktigt brinnande intresse för windsurfing. Investeringen blev en stor formula för att få segla i det normala vindregistret.
    Jag skulle vilja ha kontakt med windsurfare på Tjörn för att starta en sektion där barn och föräldrar vill etablera sig. Vi har en fin lokal med dusch ,kök ,förvaring där vi har riggar hängande i taket mm. 2st följebåtar samt egen brygga. Målet är att få en surfskola samt kite skola i klubbens regi. http://www.tjss.se
    Kanske är det någon som vill jobba som instruktör nästa år?
    Kontakta mig på nf.parkborn@telia.com
    eller ring 0704-827815
    /Dennis

    hanness svarade 12 år, 9 månader sedan 5 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • rickard_nr1

    Medlem
    14 augusti, 2011 vid 15:06

    var på tjörn är de? låter ju som ett kanoninitiatv om förutsättningarna är rätt, dvs att de går smärtfritt att surfa där för ladförutsättningarna verkar ju guld 😉 själv är jag nybörjare på w.surfing men tycker det är kanon med engegemang för ökad etablering!

  • janne-rutgerson

    Medlem
    14 augusti, 2011 vid 15:07

    Dennis,
    Låter skitbra..om vi på Orust får vara medlem? Själv är jag helt grön på surfing ,men jag kan inte sluta tänka på det och det är så jäkla skoj!
    hade varit perfekt att få till ngt i närheten så att det kan bli massa surfing året om!!

  • parkis

    Medlem
    14 augusti, 2011 vid 16:01

    Hej!
    Klubben heter tjörns segelsällskap hemsida http://www.tjss.se
    Vi ligger i skärhamn brevid Haddocks.
    Klubben har medlemmar i från olika delar i västsverige.
    Våran verksamhet är i huvudsak jolle och kölbåt. men en sektion med Windsurfing/kite vore kanon. Har man ett ställe på och vara så blir allt lättare och så kan man samla ihop ett gäng och dra till en annan ort när vindarna vill.
    Vi är anslutna till svenska seglarförbundet och har mycket möjligheter att anordna tävlingar /utbildningar mm
    Vore kul och fått med ett gäng och bildat denna sektion av intresserade och aktivt folk.

    mvh
    Ordförande: Dennis

  • rickard_nr1

    Medlem
    14 augusti, 2011 vid 16:43

    beror ju lite på hur stort man satsar, som början kan man ju se över intresset bara genom att använda de som samlingplats för som du sa åka till en bättre spot och bygga vidare på de sen, när man börjar få lite större intresse.

  • haze

    Medlem
    14 augusti, 2011 vid 17:02

    Lite jobbigt med kite där. Vi körde där för bra många år sedan men då åkte vi ut så vi fick fri väg ut mot havet. Men ett bra förslag för övrigt.

  • hanness

    Medlem
    15 augusti, 2011 vid 09:02

    Jag skulle kunna tänka mig att jobba som instruktör. Har vindsurfat i några år nu och har även lärt två av mina kompisar sporten så har lite erfarenhet av att lära andra.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Etablering av windsurfing i en seglarklubb (Tjörn)

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.