Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Ett kiteäventyr i Stockholm …

  • Ett kiteäventyr i Stockholm …

    Publicerad av chohoo på 15 september, 2010 vid 17:29

    [ame=”http://www.youtube.com/watch?v=RA3pjM7GFHg”]YouTube – FraÌŠn Kapellskär till …[/ame]

    chohoo svarade 13 år, 8 månader sedan 4 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • _dave

    Medlem
    15 september, 2010 vid 19:24

    Woa! So wtf happened?

  • chohoo

    Medlem
    15 september, 2010 vid 20:11

    Den dagen blåste det 18 m/s och 22 m/s i byarna på Söderarm och omkring 9 m/s på Stavsnäs. Vi hade valt att starta överriggade för att ha full kräm hela vägen. Samtidigt som jag startade kom en vindby och jag klarade inte av att stå kvar, utan drogs mot stenkaj och betongbrygga. För att hejda farten framåt, drog jag draken sakta uppåt. Då kom en ytterligare by som lyfte upp mig och drog in mig i trädet, varpå draken dök och kastade mig upp i trädet och över på vändplan. Där landade jag på handen och så blev det som det blev. Skulle förstås kört release direkt när jag kände att jag inte kunde stå kvar, men men …

  • hydrolift

    Medlem
    15 september, 2010 vid 21:09

    Ojoj, en 12:a i 18-22 m/s låter mycket. Har kört i 14 m/s med min Switchblade och där ngnstans går nog min övre smärtgräns.

    Jens: Var det inte dig jag träffade i Bovallstrand i somras? Ghettosurf tror jag du sa och det stämmer väl. Såg att jag hade fått 3 revor i min kite. Förmodligen efter att ha landat i kortklippt gräs/buskar…

    Hälsningar från ett mkt vindfattigt Nerja (Malaga).
    /Olle

  • bladesurfer

    Medlem
    15 september, 2010 vid 21:23

    Ni som hade så många hitech prylar och allt…..
    Hur många meter kom ni ?
    Hoppas det läker snabbt.

  • chohoo

    Medlem
    16 september, 2010 vid 05:31

    En tolva är mycket i starten. Sen när man seglar på undanvindar blir det bra tryck. Det vill man ha om man ska ut i ytterskärgården utan följebåt. Men just den dagen kom vi bara till Norrtälje sjukhus.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Ett kiteäventyr i Stockholm …

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.