Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Evaluation Ranking: GPS KING OF SWEDEN 2012

  • Evaluation Ranking: GPS KING OF SWEDEN 2012

    Publicerad av mick på 30 maj, 2012 vid 21:13

    VEM SKA BLI GPS KING OF SWEDEN 2012?!!!

    Mackee vann ju som bekant 2011 och har därför vandringspokalen på sitt nattduksbord.

    Vi kör väl samma upplägg som 2011, dvs de 5 bästa månaderna räknas. Imorgon har det gått fem månader så nu börjar hetsen!!! Jag har tagit stafettpinnen att sköta kulramen och varje månad räkna ut ställningen. Vi får se hur det går 😉 Nedan ser ni ställningen just nu i de tre klasserna; AVERAGE, TIMMEN och ALPHA.

    Sponsorer är så klart välkomna i år också.

    LYCKA TILL!!!

    mick svarade 11 år, 3 månader sedan 14 Medlemmar · 39 Svar
  • 39 Svar
  • teamrider

    Medlem
    30 maj, 2012 vid 23:01

    Låter grymt.

    Jag vill också vara med och köra. Hur anmäler man sig till detta eminenta event?

  • mattias-j

    Medlem
    31 maj, 2012 vid 05:29

    Det är bara att köra Paddy, samma som förra året!

  • jester

    Medlem
    31 maj, 2012 vid 06:08

    “Nålat” ämnet!

  • tobhed

    Medlem
    31 maj, 2012 vid 08:22

    Paddy, i ditt fall handlar det om att segla på slalombrädan och regga några sessions, något som händer alldeles för sällan…. 😉

  • mackee

    Medlem
    31 maj, 2012 vid 18:32

    Emanuelssons Byggservice sponsrar med 1500:- i år oxå

  • seve1000

    Medlem
    31 maj, 2012 vid 18:46
    tobhed;689893 wrote:
    Paddy, i ditt fall handlar det om att segla på slalombrädan och regga några sessions, något som händer alldeles för sällan…. 😉

    Gpsen bör vara laddad också;-)

  • teamrider

    Medlem
    31 maj, 2012 vid 20:53

    Åh tack kära vänner för era tips och råd

    GPSen är laddad, ligger i bilen tillsammans med 2 aquapac, minneskortet är i (det var väl bara en tidsfråga innan någon påpekat det…) och ja, jag ska regga mina sessions med start i morgon.

    Jag är faktiskt så pass taggad att jag valt att låsa in alla mina vågisar i förrådet och slängt nyckeln…

    Klagshamn i morgon!

  • kinabalu

    Medlem
    2 juli, 2012 vid 18:57

    Jag slängde ihop en Excel mall för att räkna ut ställningen, så jag lovade Mick att jag kan ta över stafettpinnen gällande detta.

    Avstämningsdatum är idag (dvs 2012-07-02). Ingen större skillnad mot ställningen på GPSSS ännu, men inom en månad kan det bli en hel del förändringar här… Framförallt på timmen och Alpha.

    Kolla t:ex Per Larsson och Alexander Ekman som ligger fyra resp. femma på timmen, med bara tre “heat” räknade.

  • kinabalu

    Medlem
    2 juli, 2012 vid 19:19

    När det gäller Alpha är det lite klurigare att räkna ut. Som Mattias har nämnt tidigare så kan man inte få fram några poäng just på Alpha i GPSSS.

    För att gå runt detta har jag en ide:

    Din poäng för en månad räknas ju ut som totala antalet seglare denna månad minus din placering. Om jag tar samma antal seglare som för AVG, så kan jag enkelt få fram poäng även för Alpha.

    Dock stämmer detta inte exakt med poängen som GPSSS räknar ut på Alpha eftersom dom bara räknar med det antal seglare som lyckades få till en godkänd alpha per månad och det är alltid några färre. Dom som gör TT-gippar räknas med andra ord inte in i Alpha tävlingen alls…

    Jag kan ju tycka att om man kommit med på 5×10 sekunder rankingen så har man ju ändå på något sätt vänt och därför tycker jag inte det är helt fel att räkna in även dessa i antalet seglare på Alpha.

    Jag tror inte detta kommer att påverka ställningen på alls, men vill ändå stämma av så att övriga tycker det är ok att räkna på detta sätt eftersom poängen inte kommer att helt överenstämma med GPSSS poäng.

    Lägger upp en excel, så kan ni se hur det ser ut

  • mick

    Medlem
    2 juli, 2012 vid 20:28

    Anders, jag tycker din räknemodell är alldeles strålande! Och att du tagit över räkenskaperna är ännu bättre!

  • swe117

    Medlem
    2 juli, 2012 vid 21:24

    Instämmer med Mick, kul att någon vill lägga ner tid och arbete för att få fram rankingen. Bra jobbat, kör på det 🙂

  • kinabalu

    Medlem
    19 augusti, 2012 vid 21:15

    Här kommer en uppdaterad ställning baserat på dom fem bästa månaderna. Avräkningsdatum idag, 2012-08-19.

  • mick

    Medlem
    20 augusti, 2012 vid 09:10

    Vackert räknat, Anders!

  • mackee

    Medlem
    20 augusti, 2012 vid 11:08

    Ser att jag måste nog segla minst 1 timme i sträck utan att vila i fortsättningen………
    Bra jobbat gubbs

  • klang

    Medlem
    20 augusti, 2012 vid 21:33
    mackee;695950 wrote:
    Ser att jag måste nog segla minst 1 timme i sträck utan att vila i fortsättningen………
    Bra jobbat gubbs

    Dålig kondis macke… ? trodde du körde roddmaskin hela vintern 😀

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Evaluation Ranking: GPS KING OF SWEDEN 2012

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.