Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing evo 2 7m2 med 4.3 eller 4.6 mast

  • svartepeter

    Medlem
    3 december, 2009 vid 06:17

    För tyngre seglare (mig) rekomenderas 4,60 och för lättare seglare 4,30.

  • tobhed

    Medlem
    3 december, 2009 vid 09:25

    Det blir en aning styvare med en 460 mast så det beror väl också på vilka preferenser man vill ha.
    Är du sugen på att köpa till ett EVO II 6,2 kvadrat så har jag ett till salu =)

  • kinetic

    Medlem
    3 december, 2009 vid 11:51

    Godde: Va ska du me NP till:grin:, du kör väl bara mest i Ivösjön? Häng på till Habo nån gång när det blåser bra så kommer du aldrig mer vilja köra i skvalpet:grin:.
    PS: Gun har bra priser på sina -10, Point7 är väl något lite dyrare men däremot får du marknadens snyggaste segel:grin:, fnular liiiite på att slå till på några Point7 framöver, vi får se…

  • godde

    Medlem
    3 december, 2009 vid 20:49

    Pris?
    säljer du även 7m2?

  • surfan

    Medlem
    3 december, 2009 vid 21:05
    godde;590978 wrote:
    Pris?
    säljer du även 7m2?

    nej det gör han inte :santa:

  • hanko

    Medlem
    3 december, 2009 vid 22:59
    kinetic;590930 wrote:
    Godde: Va ska du me NP till:grin:, du kör väl bara mest i Ivösjön? Häng på till Habo nån gång när det blåser bra så kommer du aldrig mer vilja köra i skvalpet:grin:.
    PS: Gun har bra priser på sina -10, Point7 är väl något lite dyrare men däremot får du marknadens snyggaste segel:grin:, fnular liiiite på att slå till på några Point7 framöver, vi får se…

    Inte för att jag har råd att köpa men är det nån som tar in Point7 till sverige?

    Sorry Off-topic i denna tråd.

  • kinetic

    Medlem
    3 december, 2009 vid 23:30

    Hänkö: http://www.gunsails.se tog in de förra året iaf..

  • godde

    Medlem
    4 december, 2009 vid 09:34

    Ahh
    Det är lungt jag köper 4 nya 2010 or

  • tobhed

    Medlem
    4 december, 2009 vid 14:01
    godde;591018 wrote:
    Ahh
    Det är lungt jag köper 4 nya 2010 or

    Du har ju inte beställt…. 😉

    Kontakta mig så ska du få ett pris på mitt 6,2

  • badjanne

    Medlem
    4 december, 2009 vid 15:11
    Hänkö;590990 wrote:
    Inte för att jag har råd att köpa men är det nån som tar in Point7 till sverige?

    Sorry Off-topic i denna tråd.

    Har haft lite kontakt med Andrea Cucchi http://www.point-7.com som jag träffade i Makkum under min sista trip till Holland.
    Han berättade att den svenska distributören hetter Silvester Napik och jag fick nedanstående mejl från honom förra månaden

    Hej Janne,

    …Mitt namn är Silvester Napik och har fått distributionsrättigheterna för Point-7 i Sverige. Tro det eller ej men vi träffades i somras i Klagsham och prata lite samt att jag seglade mycket med Janne Adolfsson, Ralf Olofsson och Hans Johansson ifrån Limhamns Surfshop i mina yngre dar. Jag efter 10 år uppehåll blivit återfallare i år och samtidig startat upp en webshop, ta gärna en titt in på http://www.activesport.se (du får gärna sprida adressen). Jag befinner mig just nu i ………….

    (glöm inte flaggorna till SCK)

  • kinetic

    Medlem
    4 december, 2009 vid 15:14

    Godde: Köp nåt annat än NP så har du iaf något o skylla på när Tobhed eller Surfan kör fortare än dig:grin:. Skämt åsido, jag har som du vet varit i “NeilPryde träsket” tidigare men jag har insett att det finns andra ungefär lika bra segel-märken, man måste inte alltid ha det dyraste/bästa, huvudsaken e väl att prylarna levererar det man förväntar sig samt att man gillar den känsla de förmedlar… Ska du lägga 35″ på 4 nya segel e mitt tips att du sonderar marknaden ordentligt (inte bara i Sverige), går alltid o hitta ÅF som är villiga o “deala”:grin:

  • godde

    Medlem
    4 december, 2009 vid 17:49

    Jag har 2 goa North som jag behåller

    Det var en kompis som undrade.

    Trevlig Helg

  • rrdrider

    Medlem
    4 december, 2009 vid 18:28
    godde;591093 wrote:
    Jag har 2 goa North som jag behåller

    Det var en kompis som undrade.

    Trevlig Helg

    Kul att du fått en kompis 🙂 Såg att du hade Northsegelen till salu. Själv kör jag bara NP, det vill alla göra.

  • benke-2

    Medlem
    4 december, 2009 vid 22:56

    430 mast är den rätta.
    Kommer ju sälja 7,0 evo2 och har en x9 430 wave till.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing evo 2 7m2 med 4.3 eller 4.6 mast

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.