• Publicerad av supasonic på 3 april, 2002 vid 21:09

    Hej!

    Någon som har en uppfattning om hur bra Exocetbrädorna är? På surfbutiken verkar de vara ganska billiga. Funderar på en ny freestyle. Nån som vet hur deras compact move beter sig på vattnet? Är det fortfarande den där franske nissen Belboech eller vad han heter som shapar brädorna?

    Många frågor.

    anonym-anvandare svarade 22 år, 1 månad sedan 4 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    4 april, 2002 vid 07:21

    Kontakta paddy, han kört på exocet ett tag och tycker dom är riktigt bra.

  • aerial-arnie

    Medlem
    4 april, 2002 vid 10:25

    hej,

    samma priser gäller hos http://www.surfersworkshop.com (surfa in eller ring). Kör själv också med exocet, orignal wave 85L och snart deras freestyle bräda. Vågbrädorna fick mycket bra betygg i “windsurfing” tidningen. 85a kör otroligt mjuk, är snabb, svängar lätt och är mycket stark. Jag (90+kg) surfa den mellan 5.7-4.2, 5.3-4.7 är optimalt. Fungar även med 6.0 på plattvatten. Innan hadde jag en naish 8.5. Om jag jämmför nu, tycker jag att exocet brädan är mycket bättre. Kanske är naishen för extrem för mer “vanliga” surfare som dem flesta av oss. Och har exocet förstått att det är körglädje som gäller och inte allt för extremer som ställer till problem när det börja blåsa på riktig.

    Brädan tåll allt från plattvatten (igår 14m/s i klagshamn) till masthögt. Pga att 85:a är så bra (fråga även Billy Snöberg) eller Ola J. (som har en 95a) tror vi att freesyle brädorna kommer att vara minst lika bra och lätt seglat. Brädorna planar tidiga, men är även bra i overpower pga djup v bak, konkav fram och shockadsorbers under stropperna.

  • fjant

    Medlem
    5 april, 2002 vid 20:44

    I senaste nummret av amerikanska Windsurfing Magasine fick nästan samtliga testade Exocet toppbetyg! Man blir ju lite sugen…

  • anonym-anvandare

    Medlem
    6 april, 2002 vid 01:11

    I ett numer av “Windsurfersmagasin” jag har här så fick Exocet nästan sämst på hela testet. Jag tror det var en gul vågbräda 2002. Dom är inte så snygga tycker jag.
    Men vad vet jag…

  • anonym-anvandare

    Medlem
    6 april, 2002 vid 15:36

    undrar vilken tidning du har läst…?? eller fattar du ej har man tålkar test-resultaterna?? Och hur en bräda ser ut är ju en smaksak. Undrar med vad för ful bräda du kör omkring…

  • anonym-anvandare

    Medlem
    6 april, 2002 vid 16:18

    Det var från Windsurfmagazine Jan/feb 01.
    Exocet manga wave 255.vs.AHD maui forse 8,5

    Onshore


    5!!


    9
    Cross Shore rating


    8


    10
    Early Planing


    6


    9
    Manouvres


    7


    10
    Suitables


    intermidate—. Advansed to expert
    Max sil size


    5,8


    5,3

    Jo tack jag mår bara fint, annars trevligt att du frågar. Hur mår du sjelv? Jag har en mp om du undrar.
    Ha det bra och hellsa syrran.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.