Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Exocet Warp SL ProModel 2009

  • p-malmkvist

    Medlem
    30 april, 2008 vid 09:09

    Det har varit ett stort habegär på den minsta Exocet warp länge.. Men undrar om 56 i bredd inte är lite för mycket när det verkligen tutar i?? Känns som om ca 50 cm i bredd räcker för toppspeed??

  • tobhed

    Medlem
    30 april, 2008 vid 09:12
    P Malmkvist;462052 wrote:
    Det har varit ett stort habegär på den minsta Exocet warp länge.. Men undrar om 56 i bredd inte är lite för mycket när det verkligen tutar i?? Känns som om ca 50 cm i bredd räcker för toppspeed??

    du kan få köpa min isonic50 till ett busbra pris…

  • glader

    Medlem
    30 april, 2008 vid 09:18
    P Malmkvist;462052 wrote:
    Det har varit ett stort habegär på den minsta Exocet warp länge.. Men undrar om 56 i bredd inte är lite för mycket när det verkligen tutar i?? Känns som om ca 50 cm i bredd räcker för toppspeed??

    Dessa var listade under slalom. Antar att de kommer ha en Warp Speed också. Har en Warp Speed som är min hårdvindsslalom då jag är relativt liten. Underbar som slalombräda. Skönaste brädan jag seglat.

  • hanko

    Medlem
    30 april, 2008 vid 09:21

    Inget för soliga dagar va…..med nästan helsvarta brädor. ! men det ser lite coolt ut.

  • jester

    Medlem
    30 april, 2008 vid 09:37

    Här i Sverige lär det nog inte vara något större problem. Och i vattnet är det inget problem oavsett var man är. Till formulan får man med ett solskydd. Vet inte hur det är med dessa. Verkar vara lite färg i botten, så man får väl lägga den sidan upp då..

  • p-malmkvist

    Medlem
    30 april, 2008 vid 09:41
    tobhed;462054 wrote:
    du kan få köpa min isonic50 till ett busbra pris…

    Får tacka för erbjudandet men än så länge finns bara habegär och inga stålar.. Men senare på året så kanske.. Fin bräda och krispigt lätt.. Kände på Bjornens isonic och den var riktigt juste..

  • jester

    Medlem
    30 april, 2008 vid 09:42

    Är man lite tyngre så funkar den minsta slalombräda fullt bra. Har inte upplevt den som för stor iaf.
    Men visst, jag är sugen på en Warp Speed oxå…

  • swe-496

    Medlem
    30 april, 2008 vid 11:50

    Kan säga som så om Formulan. Den blir varm redan i molnigt väder. Mellansvenska som gick i Söndags var det mulet och ca 9grader i luften.
    Lade brädan på stranden ett litet tag, botte blev mysigt varm för att värma händerna mot när de blev lite kyliga. Hoppas de skickar fodralet som följer med Formulan till de nya Promodellerna. Kan behövas tippar jag.

  • imported_macts

    Medlem
    2 maj, 2008 vid 12:59

    Här kommer en liten film som visar de nya svarta (eller möjligtvis mörkgråa) brädorna på stranden: http://www.windsurfjournal.com/virtual/2/Videos/100_7994.MOV

  • tbsurf

    Medlem
    2 maj, 2008 vid 13:39

    @SWE 496 462097 wrote:

    Kan säga som så om Formulan. Den blir varm redan i molnigt väder. Mellansvenska som gick i Söndags var det mulet och ca 9grader i luften.
    Lade brädan på stranden ett litet tag, botte blev mysigt varm för att värma händerna mot när de blev lite kyliga. Hoppas de skickar fodralet som följer med Formulan till de nya Promodellerna. Kan behövas tippar jag.

    Undrar om ”standard brädorna” kommer med en sån där självjusterande luftventil som det sitter på carbonart..? Borde sitta som en smäck på dom här brädorna.. 🙂 (för det var väl bara en lite förserie till tävlingen det här??)

  • jester

    Medlem
    5 maj, 2008 vid 07:21

    Hmm…

    Har ju idag 58, 62 och 67. Funderar på tt byta ut 58 och 67. 56:an känns solklar (är ingen idé att skaffa Warp speed för mig, tycker jag). Däremot funderar jag på om man skall välja nya 66 eller 71. Måste ju säga att 71:an med 118 liter lockar mig ganska mycket. Är ju skönt att ha möjligheten att dra rigg om vinden försvinner. För hoppet blir väl inte för stort till min nuvarande Warp Sl 62 (90 liter)?

  • imported_macts

    Medlem
    5 maj, 2008 vid 08:03

    @Jester 462892 wrote:

    Hmm…

    Har ju idag 58, 62 och 67. Funderar på tt byta ut 58 och 67. 56:an känns solklar (är ingen idé att skaffa Warp speed för mig, tycker jag). Däremot funderar jag på om man skall välja nya 66 eller 71. Måste ju säga att 71:an med 118 liter lockar mig ganska mycket. Är ju skönt att ha möjligheten att dra rigg om vinden försvinner. För hoppet blir väl inte för stort till min nuvarande Warp Sl 62 (90 liter)?

    Jag röstar för 71:an, för oss fullvuxna behövs det lite volym för att få segla ofta. du har ju redan brädorna sen för att kunna åka riktigt fort när det brallar i.

  • exo

    Medlem
    5 maj, 2008 vid 08:34

    Lite live bilder:

    SL71 & 66
    2008541113411.jpg

    SL61 & 56
    2008541114131.jpg

  • jester

    Medlem
    5 maj, 2008 vid 08:51

    Är det jag som är blind, men saknas där inte ett hål för skruvarna till fenboxen? Ser bara ett…

  • rasmus_w

    Medlem
    5 maj, 2008 vid 09:03

    Fentillverkarna kanske har bett Exocet att byta till powerbox så fenförsäljningen tar fart. 🙂

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Exocet Warp SL ProModel 2009

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.