Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ezzy SE vs. NP Combat?

  • Ezzy SE vs. NP Combat?

    Publicerad av anonym-anvandare på 9 augusti, 2005 vid 09:35

    Sugen på att köpa ett 5,0 och ett 5,5 som skall köras i vågor och hårdvind. Tänkte att de skulle hålla några år. jag dras åt NP combat och Ezzy SE. Vad sägs? Nån som har några tankar?Var får man tag på Ezzy segel?

    kine svarade 18 år, 9 månader sedan 7 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • adde

    Medlem
    9 augusti, 2005 vid 09:45

    Ezzy säljs av Locs fritid HÄR.
    Ezzy har ju en fin tradition med bra kvalite, i mitt tycke lite för löst i toppen men till 06 skall det vara lite tightare leach – mkt intressant att se hur de är på vattnet.

    Combat blev ju en succé, även om jag inte riktigt tycker att det är så nytt&coolt med ett segel helt i XPLY som NPs reklmaavdelning vill påstå. Lite ironiskt att det förekommit endel reklamationer på maststrumpan, där sömmen har gått. Detta skall dock vara fixat till 06.

    Övriga märken har också segel med mkt eller bara xply, HOT Smack, SimmerStyle X-flex (eller nya ICON), North Sails Voodoo, Naish Force och Session, mfl.

    /adde

  • ola_p

    Medlem
    9 augusti, 2005 vid 09:52

    Du glömde goya seglen adde! Skäms på dig, jag som trodde du hade koll. wink.gif

  • basse

    Medlem
    9 augusti, 2005 vid 10:02

    Men Goya har ju liksom inte hunnit skaffa sig ett rykte om bra kvalitet ännu så hur det är med den saken vet vi inte.

    Hot håller mycket hög kvalle tycker jag.

  • adde

    Medlem
    9 augusti, 2005 vid 10:12

    Min lista bygger enbart på xply/PVC inte på kvalle… annars hade inte SS varit med laugh.gif.

  • lars_k

    Medlem
    9 augusti, 2005 vid 10:20

    Gun Hammer har 100% X-ply. Men de brukar ju inte räknas i finare sammanhang av någon konstig anledning… wink.gif

  • adde

    Medlem
    9 augusti, 2005 vid 10:29

    Man kan ju göra snygga skateloopar med dem i alla fall laugh.gif

    /adde

  • gonadman

    Medlem
    9 augusti, 2005 vid 10:38

    Har kört “Ezzy Wave SE” i ett antal år och uppgraderade precis till 2005:orna. 2005 står som en dröm i mitt tycke. Den lösa toppen bidrar till en följsam känsla i ett annars ganska “aggro” segel. Sen är dom klart gedigna – kvalitén går inte av för hackor.

    NP combat har jag oxå sneglat på. Klart är ju att detta är mycke fina segel – har dock inte testat dem själv. Även dessa verkar klart gedigna.

    Man kan ju ha i åtanke att NP marknadsför sina segel på ett helt annat sätt än Ezzy – priserna skiljer sig åt rätt mycke dom med.

    Om du inte skulle få tag på Ezzy från LOCS fritid (ganska litet lager) kan man testa andra handlare i Europa. Jag vände mig till Polen.

  • kine

    Medlem
    9 augusti, 2005 vid 11:01

    annars kan du köpa ezzy av mig wink.gif har 4.5 och 5.0 -04 som jag vill sälja. maila på henrik@hsr.se om du är intresserad.

    /henka

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ezzy SE vs. NP Combat?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.