Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing F—-N! Går det att laga bruten dragkedja?

  • F—-N! Går det att laga bruten dragkedja?

    Publicerad av sunken på 22 mars, 2004 vid 12:31

    Hej folk

    Glad i hågen skulle man ut för lite surf i solen. För att spara tid så tänkte jag kränga på mig dräkten hemma.
    Naturligtvis drar jag sönder dragkedjan i dräkten. Ett brott på ena “länken” och jag kan inte trä på den igen.
    Någon som varit med om detta innan och vet om / hur det går att laga?

    *suck*.. Jag är ledsen. frown.gif

    matsb svarade 20 år, 1 månad sedan 8 Medlemmar · 15 Svar
  • 15 Svar
  • ian

    Medlem
    22 mars, 2004 vid 12:35

    ajaj, tråkigt att höra, vet inte hur det går att laga, hör med skomakare, brukar kunna sådant. Annars får man väl sy dit en ny dragkedja frown.gif

  • JOHN_j_RAMBOO

    Gäst
    22 mars, 2004 vid 15:21

    ah…det hände mej med för nån vecka sedan, jag handlade en ny torris, ganska dyrt att byta torrdragkedja.
    menmen…min torris var ändå historia så det kom la ganska lägligt smirk.gif

  • fantomen

    Medlem
    22 mars, 2004 vid 16:01

    samma sak har hänt med min dräkt. Drog inte hårt heller och inte ett märke från att den lossnade-släden bara åkte ur spåret?!? Kan inte få på den heller. Jädra skit kvalitet NP.

  • ian

    Medlem
    22 mars, 2004 vid 16:03

    hehe, min gamla bare-dräkt håller än, ett antal år på nacken, och iofs krävst det två man för att dra igen kedjan, men den pallar trycket cool.gif

  • JOHN_j_RAMBOO

    Gäst
    22 mars, 2004 vid 16:11

    Men min F2-torris har hållt länge cool.gif

    Den pallade dock inte att ha mej hängandes i dragkedjekroken wink.gif

    Skulle dra igen den med hjälp av att haka i dragkedjeöglan i bilen, men jag slant på gräset confused.gif

    Mene det just en Np dräkt jag handlat mej, Np-4000serie/torris..grymt skön, smidig o allting..varm dessutom,hehe, men något jag tycker e lite minus är att den inte har kardborre spännen nere vid fotlederna..det hade min F2..”man kan ju inte få allt”

  • sunken

    Medlem
    22 mars, 2004 vid 18:47

    Dräkten är en torris med. En NP såklart. Har verkligen inga pengar att skaffa någon ny och förmodligen knappt några att laga dragkedjan heller.
    Helt knäckt..

    Vad skulle det gå lös på att laga din kedja, kollade du upp det?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    22 mars, 2004 vid 18:56

    ingen ide att laga ! det kostar ca 2000kr om det är en torrdräkt. suck för pryde

  • sunken

    Medlem
    22 mars, 2004 vid 19:00

    adu?
    sluta… säg att du skojar.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    22 mars, 2004 vid 19:04

    HAR RÅKAT UT FÖR SAMMA SAK. KÖPTE EN NY PÅ REA ISTÄLLET. PRYDE TORRDRÄKT SUGER FETT!

  • JOHN_j_RAMBOO

    Gäst
    22 mars, 2004 vid 19:10

    Nope..har aldrig kollat upp det, men jag har hört från andra o det e det priset jag hört, runt 2000:- för att firra en ny kedja..tyvärr!
    så jag tyckte det kändes lika bra att köpa en ny cool.gif

  • tomasn

    Medlem
    22 mars, 2004 vid 19:42

    Det där var ju riktigt surt. Men det var väl inte alls längesen du köpte den? Du kan ju ringa SP o lägga fram det bra, så kanske de fixar till nåt. Du kan ju säga att du var i färd att köpa ett formulapaket för 25000, men att du nu är tveksam eller nåt..:) Annars brukar det väl finnas händigt folk ute i buskarna? nån gammal skräddare eller nåt kan säkert fixa det billigt. Gäller bara o hitta nån..

  • sunken

    Medlem
    22 mars, 2004 vid 19:48

    Gjorde ju ett litet småkap när jag köpte den av Vind och Våg i Ronneby för en femhundring. Men den var ju begagnad. Har inte fått tag Mats än för att höra om han har något tips.
    Får kolla runt imorrn om det finns någon hugad skräddare som kan sättas på prov.

  • watertouch

    Medlem
    22 mars, 2004 vid 20:42

    Du får hugga våtdräktslagar-mannen nästa gång han trillar förbi smile.gif

  • seeeker

    Medlem
    22 mars, 2004 vid 21:12

    Hör med någon dykbutik/klubb ! Dom kan kanske ha någon kedja eller sunkig dräkt liggande.. Det gör ju inget om den inte är 100% tät för lite surf.. men för dykning därimot..

    Fast jag vetinte om längden är samma..

  • matsb

    Medlem
    22 mars, 2004 vid 22:13

    Mors Ola,
    Jag lider även nu ikväll med dig!!
    Verkar som om det är flera som har haft liknande problem och som känner starkt för dig….:-)

    Kan bara säga att den passionen som “sunken” visade i somras när han stack ut med riktiga skitgejer….var härligt att se! (han surfade så att han fick inflammation i sina underarmar hörde jag..)
    Det vore ju synd om det skulle bli en stor fnurra på tråden på grund av detta jävla missöde…..(vart nära detta själv!)

    * Några tips skicka iväg ett par mail till våtdräktstillverkarna (agenturerna i sverige….först) och berätta hur läget är tror nog att det kan ligga några reklamerade dräkter som som som kan “fylla” ett syfte…!?

    * Ta kontakt med Pidde som pajade sin dräkt (ny Gun) efter 1 vecka var han var lite för stor för den som han köpte tror jag…..hehe

    * Tror säkerligen att det borde finnas någon butik i sverige som kan visa riktig Goodwill vilket dom i slutändan kan få igen mångfalt om man känner till hur kundsupport/marknadsföring fungerar idag & hur kraftfull Surfzone´s kraft kan vara!!!!…..genom att bidra med en avdankad dragkedja eller någon annan snäll lösning..!!

    * Det ligger inte några trasiga dräker i vår bod (dragkedjor..??) ta en titt där…?

    * Kanske finns någon av oss som sitter på en trasig dräkt….jag kan ju kanske be om den i ditt ställe sunken…. smirk.gif smile.gif

    Hadé
    mats

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing F—-N! Går det att laga bruten dragkedja?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.