• F2 AIR 260

    Publicerad av anonym-anvandare på 5 oktober, 1999 vid 18:33

    Funderar på att investera i en AIR 260 och ha den som minsta bräda( väger över 90). någon som har seglat den med segel under 5,0? . det sägs att den är svårkontrollerad när det blåser på.

    kris svarade 24 år, 7 månader sedan 2 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • kris

    Medlem
    5 oktober, 1999 vid 18:58

    Har seglat den med 4.7 och 4.1 utan större problem, men det behöver inte blåsa ofantligt mycket för mig då eftersom jag väger ca 35 kg mindre än dig…
    Blåser det riktigt mycket så lyfter den lite för lätt förstås, det “bumpar” en del och man får motparera för att inte flyga om det är choppigt. Vad är det för förhållanden där du seglar?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    5 oktober, 1999 vid 19:28

    Seglar mest insjö och använder sällan segel under 5,0. Det verkar inte va en kanonbräda direkt eller??

  • kris

    Medlem
    5 oktober, 1999 vid 20:28

    Jodå, det tycker jag att den är! Underbart lättplanad och lättmanövrerad. Men på insjö kanske det passar bäst med en lite större bräda, vindarna brukar inte vara så stadiga. Fast allt beror förstås på hur du vill segla, gillar du freeride, trix och lek är den perfekt (största rekommenderade segelstorlek är dock 6.6) .
    Är du mer åt slalomhållet och vill krama ut fart och snäva gippar så passar den inte lika bra, fast man kan allt “sträcksegla” fram och tillbaka med den också – den är jättego att segla allmänt. Om det är en freestylebräda du vill ha så skulle nog Air 265 (eller kanske RRD 270 el. Avantride) passa bättre med dina 90 kg på insjö.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.