Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing F2 chilli, fanatic skate eller JP freestyle?

  • F2 chilli, fanatic skate eller JP freestyle?

    Publicerad av callep på 4 augusti, 2005 vid 09:36

    tjena
    jag har tänkt att köpa en ny freestyle bräda men vet inte vilken utav de tre som är bäst??
    väger 65 kg och surfar nere i askimsviken vilken passar bäst?
    tacksam för svar innan ikväll då jag har tänkt ticka ner till sp nattrea!
    cheers
    calle

    kris svarade 18 år, 9 månader sedan 7 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • niklas_s

    Medlem
    4 augusti, 2005 vid 09:58

    tjena. har bara kört f2n så har egentligen inget utlåtande. men vill du komma undan billit har ja en begagnad chilli 109a till salu. inte hört nån som inte e nöjd me den. här e länk
    http://www.surfzone.se/ppc/showproduct.php?product=4347&sort=1&cat=12&page=1

  • callep

    Medlem
    4 augusti, 2005 vid 11:01

    Inlägg raderat av callep

  • callep

    Medlem
    4 augusti, 2005 vid 11:17

    någonn annan som vet något om dessa brädor??

  • callep

    Medlem
    4 augusti, 2005 vid 12:31

    Är det ingen som vet något? confused.gif

  • anonym-anvandare

    Medlem
    4 augusti, 2005 vid 13:16

    Alla är säkert bra.
    Vilken som passar just dig är omöjligt att säga.
    Köp den du känner bäst för, gå på känslan.
    /Marcus

  • el_duderino

    Medlem
    4 augusti, 2005 vid 13:22

    Starboard Freesex såklart! smirk.gif

  • surfmanj

    Medlem
    4 augusti, 2005 vid 13:41

    Säger så här, seglat Fanatic i två år, bytte sedan till Tabou har även provat JP freestyle både PRO och vanliga modellen. Och den brädan jag har nu vilket är en Tabou freestyle 100L tycker jag är sjukt mycket bättre en ovanstående brädor, går inte jämföra, den ända som jag tycker har samma klass så är det Chilin. Så om jag skulle valt skulle det varit en F2 eller en Tabou
    PS: har en i princip ny Tabou som du kan få billilgt!!

  • vinta_kestrel

    Medlem
    4 augusti, 2005 vid 18:37

    Tabou Freestyle och Starboard Freesex fick bäst i test vad gäller rena freestyle-egenskaper i tyska Surf. Min Freesex är till salu på Köp & Sälj men det är en 110 vilken är lite för stor för din vikt.

    Jag vet dock om en som har en Tabou Freestyle (100 liter enligt Tabou, men mindre i verkligheten. den är 240×62 och riktigt tunn) till salu och den är i superskick samt seglad färre än 10 gånger. Kontakta mig offline ska du få killens emailadress.

    Skate, JP ansågs vara mer allround än rena freestyle-maskiner.

  • kris

    Medlem
    4 augusti, 2005 vid 20:14

    Har seglat Skate 61 (102l), men kryddar numera maten med Chilli (99) och de brädorna är väldigt olika. Beror på hur du seglar, Skaten funkar utmärkt för freeride (obs, min var en -02) medan Chillin är oerhört mycket mer livlig – en trickmaskin. Ingen erfarenhet av JP..
    Vet inte om du hann läsa innan nattrean, men hoppas du hittar något du gillar!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing F2 chilli, fanatic skate eller JP freestyle?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.