Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Falkenberg, kan det vara nåt?

  • Falkenberg, kan det vara nåt?

    Publicerad av andersbq på 20 januari, 2008 vid 19:36

    Har riktat in mig på att spana flodutlopp och nu har jag tittat lite på Enrio…
    Hur höga är vågbrytarna i Falkenberg egentligen, någon som provar speeda där när det blåser ordentligt?

    thomme svarade 16 år, 4 månader sedan 6 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • andersbq

    Medlem
    20 januari, 2008 vid 19:45

    En annan kanal som ser intressant ut är Galtabäck norr om Björkäng. Någon som provat den kanalen?

  • bjornen

    Medlem
    20 januari, 2008 vid 20:03

    Jag förstår att du letar svenska spots men denna skulle kanske fungera om du är på resande fot. Det är en vågbrytare som ligger vid utloppet för Pernu älv i Estland 2km lång. Verkar inte vara specellt hög.

    2077572.jpg

  • andersbq

    Medlem
    20 januari, 2008 vid 20:07

    Jag letar främst fina spots typ en timme runt Kungsbacka, om jag ska vara helt ärlig!!!
    TT är helt OK för 35knop, men det måste finnas någon 45 knops kanal någonstans!

  • trefyrafyra

    Medlem
    20 januari, 2008 vid 21:03

    😀 Eller Dubai palm_jumeirah ser helt ok ut.:grin:

  • faster

    Medlem
    20 januari, 2008 vid 21:40

    Ska vi åka i 45 knop i cirklar eller?

  • jester

    Medlem
    21 januari, 2008 vid 06:21

    Bör väl inte vara några problem för dig och din jet-ski?

  • thomme

    Medlem
    21 januari, 2008 vid 22:23

    @andersbq 439908 wrote:

    En annan kanal som ser intressant ut är Galtabäck norr om Björkäng. Någon som provat den kanalen?

    Inte med bräda. Åkte förbi och kollade in “galtabäcks skeppet” i höstas en dag det inte blåste. Från hamnen och utåt inte mer än 100 m, inåt verkar det väldigt grunt och dyigt. Jag har för mig att man kitat där inne i.a.f tidigare. Även detta är ett fågelskåds område med torn straxt NO om hamnen och folk med kikare.

    Bifogar lite bilder.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Falkenberg, kan det vara nåt?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.