Senaste nytt Forums Vågsurfing Falkenberg, skrea strand.

  • Falkenberg, skrea strand.

    Publicerad av hank-fbg på 10 december, 2011 vid 13:35

    Måste bara skriva ett inlägg om Skrea Strand i Falkenberg. Var ute idag för tredje gången sen det började blåsa för två veckor sedan.

    Är nybörjare och så sjukt bra förhållanden som det varit idag och även förra helgen trodde jag aldrig att jag skulle uppleva i Sverige, vågorna var minst ett par meter höga och slog över piren/bryggan utanför strandbaden. Vi hoppade i längst ut och det var inga problem att surfa nästan hela vägen in. Piren är f.k. 250 meter lång. Helt otroligt fina vågor idag :laugh:

    Samtliga tre gånger vi varit där så har vi varit helt ensamma. Jag är säker på att detta är ett bättre ställe att lära sig surfa på än i sandhamn och andra ställen där 95% av tiden för en nybörjare får läggas på att paddla som en idiot för att ta sig ut. Förstår inte att det inte är fler som väljer Skrea när det blåser som det har gjort nu.

    Sen så undrar jag om någon kan tipsa om nåt bra vax som håller mer än två timmar, på slutet kändes det som att jag surfade på en tvål och inte en surfbräda.. kunde ju iofs ha vaxat om men ändå..

    freddandson svarade 12 år, 5 månader sedan 3 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • doc

    Medlem
    10 december, 2011 vid 23:37

    Kul att höra!

  • hank-fbg

    Medlem
    11 december, 2011 vid 13:13

    Ja, men idag var det inte alls bra, hoppas det blåser upp igen i veckan..

    Sen så fick jag tipset att rugga upp vaxet med kam lite då och då under sessionen, borde ha kunnat räkna ut det själv 🙂

  • doc

    Medlem
    12 december, 2011 vid 13:16

    Har du lagt grundvax först? Jag surfar inte jättemycket men jag tycker det mjuka vintervaxet håller bättre med grundvax under.

  • hank-fbg

    Medlem
    13 december, 2011 vid 22:10

    Nej jag ska nog införskaffa både grundvax och riktigt vintervax när jag får möjlighet nästa gång.. kan vara så illa att jag bara har grundvax på nu :smirk:

    Köpte vax i Australien när jag var där, men jag antar att det blir för hårt att ha på det nu? Står det på vilka temperaturer som dom fungerar i på förpackningen?

  • freddandson

    Medlem
    15 december, 2011 vid 22:35

    Jo det står. En inte allt för avanserad gissning är väl att du har fel vax om du kopt det i oz…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vågsurfing Falkenberg, skrea strand.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.