Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Falkenberg spots

Taggad: 

  • Falkenberg spots

    Publicerad av anonym-anvandare på 22 september, 2003 vid 12:23

    Ska upp till en polares hus i falkenberg nu i helgen, tänkte dra en hel helg med bara en massa, massa surfing. Nu är det så att jag bor på östkusten och har inte så mycket koll på var det är bra att få lite schysst surfing.
    tips hade varit mycket trevligt.

    surfs up!

    jakegson svarade 20 år, 9 månader sedan 3 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    22 september, 2003 vid 18:49

    Hej,
    jag brukar segla formula (och wave) i Långasand (viken norr om Ugglarp) när jag har möjlighet. Har sommarställe där och gillar att segla där. Annars kan du segla i Skrea mitt inne i Falkenberg, Boberg, Steninge…ja det finns många spots.
    Lycka till och ha ett bra surf!
    jake

  • moscapoint

    Medlem
    14 oktober, 2003 vid 06:44

    Hur blir vågen i Långasand? Har sett viken för längesedan – vilka riktningar? är det tryck i vågen? sidvind?

  • jakegson

    Medlem
    14 oktober, 2003 vid 20:40

    Hej!
    Som många andra pot i området å funkar långasand bäst på nordväst, då det blir långt mellan vågorna och riktigt kul segling. Sydväst är bra med, fast inte lika trevligt som nordväst. helt klart värt att testa. Trycket i vågen är väl dom de andra spotsen i området
    mvh
    jake

  • anonym-anvandare

    Medlem
    15 oktober, 2003 vid 10:02

    Har hör talas om att det ligger ett musselrev där, nära långasand alltså.
    Revet skall tydligen bjuda på väldigt fin segling/surfing, vid riktigt stark NV skall det tom bli lite tubande vågor där som vrider runt musselrevet.
    Ett varningens finger måste dock höjas för Longboard Ingo som brukar ligga där ute och smiska läppen med sin 9 fotare… Det var han som böjade odla upp revet på 60-talet efter en resa till Hurghada. Han kan bli lite lack om man droppar in på honom men tar man det bara lungt och visar respekt så är det ingen fara….

  • jakegson

    Medlem
    15 oktober, 2003 vid 10:35

    Hahahaha…just det! Aktar man sig inte för Ingo så paddlar han fram och tar ett bett i brädan…Fråga Dr Data, han fick en mast avbruten av Ingo sist han var ute och försökte leka bland musslorna!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Falkenberg spots

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.