Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Familjeaktiviteter på Maui

  • bjorn-daniels

    Medlem
    15 november, 2013 vid 17:25

    @ Rickard, Boende- Ja det verkar vara ett känsligt ämne. Ingen verkar vilja lämna ut sitt boende.
    Men vi sökte på olika förmedlingar på nätet, skickade förfrågningar på det som verkade passa oss och sen mailade vi Gianpaolo (stavning?) som har mauisurfreport och fick lite förslag. Om du väljer strandnära boende kolla upp ordentligt så stranden passar ditt behov, inte alla stränder är lämpliga för små barn eller vindsurfing.

    @ Svenne. Ja stooora lekplatsen.

    Skulle också vilja cykla den vändan med mtb, riktigt fin. Biten från där grusvägen slutar och på sydsidan av Halelakala är nyasfalterad och där var en hel del racecyklar. (samt en dåre som körde race med bilen med gopro på taket, finns säkert på Youtube nu)

    Hamnade föresten på fel väg när vi skulle till Jaws häromdagen, istället för dålig grusväg blev det 4wd. fick ställa bilen och gå, som tur var kom vi tillbaka med hel bil.
    (lessons learned: följ inte efter 4wd bilarna när du inte vet vart du ska:crazy:
    Jaws var förövrigt fett att se, ingen vindsurf men några vågsurfare.
    Det var tydligen inte riktigt rätt riktning för Jaws att bli riktigt bra. Om jag förstod det rätt stack flera till Pier 1 (bla Jason Polakow som launchade jetskina bredvid vårt hus)

    @Peter, har inte räknat ihop ordentligt men tror på ca 75. beror ju på hur länge, vilket boende, om barnen är äldre än 2 år (dyrare biljett), hyra prylar etc. men en massa pengar är det.

  • sea_surf

    Medlem
    15 november, 2013 vid 18:27

    Om jag fattat rätt så är sommaren samt senvår-tidig höst bäst ur vindsynpunkt men inte ur vågsynpunkt. Jag spenderade 5 veckor slutet på april och hela maj 2012, hyrde hus strax öster om Paia med tre min promenad till lokala beachen. Det blåste för 4.0 – 4.5 varje dag. Men inte så många dagar med swell. Rätt perfekt för min fegnivå 🙂

  • bjorn-daniels

    Medlem
    18 november, 2013 vid 16:22

    @sea_surf 718922 wrote:

    Om jag fattat rätt så är sommaren samt senvår-tidig höst bäst ur vindsynpunkt men inte ur vågsynpunkt. Jag spenderade 5 veckor slutet på april och hela maj 2012, hyrde hus strax öster om Paia med tre min promenad till lokala beachen. Det blåste för 4.0 – 4.5 varje dag. Men inte så många dagar med swell. Rätt perfekt för min fegnivå 🙂

    Sån tur hade vi inte, av 29 dagar seglade vi 10.
    2 dagar med 5.3 fast 4.7 hade nog varit bättre
    6 dagar 5.3-5.7
    2 dagar dålig 6.0 och 100 l freewave.

    Swellet låg mellan 1.5-2.5 m för det mesta, blir väl nästan dubbelt när det bryter så vågorna var helt ok

    Men vi hann ju se mycket av ön istället, vilket frun uppskattade så nu är det upplagt för att åka tillbaks:cool2:

Sida 4 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Familjeaktiviteter på Maui

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.