Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fan vad det blåste idag!

  • Fan vad det blåste idag!

    Publicerad av sebbe87 på 10 januari, 2011 vid 19:04

    Var det någon som passade på och fick ta och njuta av vinterstormarna????

    Måste ha varit fint på torö om det hade varit höst/vår

    sebbe87 svarade 13 år, 4 månader sedan 2 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • jesse

    Medlem
    10 januari, 2011 vid 22:08

    Tjena Sebbe!

    Jag var ut och körde Pirate-bräda på Ekoln i Uppsala idag. Blåste pung! Körde 6noll vilket blev lite tungt när blåste uppåt 13 m/s i byarna. Ångrar att jag inte tog med ett mindre segel. Det var ingen avslappnad körning. På vissa ställen var det blankis och på en del ställen 2-3 dm snö och därimellan dubbelis med ett par dm vatten mellan islagren. Det var svårt att välja rätt fena till brädan. Började med den korta och den funkade bra på ispartierna men släppte så fort det blev djupare snö. Provade även den djupaste “snöfenan” (13 cm). Den funkade ok i snön men ibland blev det tvärstopp i dubbelisen. Lyckades göra några schyssta vurpor och fick några goa blåmärken. Någon dag till med töväder hade inte skadat för att få snön att stöpa ner ordentligt. Men kul var det i alla fall och solen sken! 😀

  • sebbe87

    Medlem
    11 januari, 2011 vid 17:09

    De va synd att de va töväder annars hade jag varit ut. jag körde förra helgen med foil och snowboard funkade fint tills jag kom till en stor vattensamling under snön. blev 1,5 timme.

    De vore roligt att få issurfa igen de va ett tag sen man gjorde detta, snön kom ju så fort.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fan vad det blåste idag!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.