Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Fan vad Pan har blivit tyken då!!!

  • Fan vad Pan har blivit tyken då!!!

    Publicerad av kicki på 8 januari, 2004 vid 10:44

    Eller hur är det gött i Cabarete! Det märks på Pans regelbundna glädjetjut.
    Men lite kaxig är du det ska jag fixa till när jag kommer ner och bakar space cake.
    Är det mycket folk förresten? Vilka riders är där? Något spännande att raportera på nya prylar som finns där? Något nytt på Kite Beach?
    Hör av dig Pan the kaxter!

    draksurfarn svarade 20 år, 4 månader sedan 7 Medlemmar · 13 Svar
  • 13 Svar
  • kitelife

    Medlem
    8 januari, 2004 vid 13:41

    Hehe hur menar du då? jag är väl jättesnäll ; ) trodde jag iaf…

    Jo här e full rulle hela tiden! inte så mycket nya grejor ( inga som vi inte har sett redan iaf) rätt mycket folk som kör nya north och en hel del SS kite’s i luften… oxå EH så klart ; ) fan det måste va nått fel på dom ? när jag är underiggad på 15 så kör dom 10-12 och det funkar? men det är väl teknink antar jag) bara trevligt folk överallt tyvärr inte så mycket vind ännu men det ska komma i feb. säger dom, har inte vatt på kitebeach eller laboca och dom ställena ännu men det kommer väl när man har aklimatiserat sig lite ; ) fick jobb direkt och är bokad typ en vecka frammåt så det blir inte så mycket tid över…

    Ha’re bra och välkommna hit ; )

    //Pan

  • psychonauten

    Medlem
    8 januari, 2004 vid 13:43

    Svar till:


    Men lite kaxig är du det ska jag fixa till när jag kommer ner och bakar space cake.

    [/ QUOTE ]

    Jävla knarkare! cool.gif

  • kicki

    Medlem
    8 januari, 2004 vid 13:58

    Fan vad gött! Kul att ni trivs. Svårt att inte trivas faktiskt men man blir mätt på det efter ett tag. Lista upp grejer ni kan göra de dagar det inte blåser. De dagar kommer och är inte roliga alls.
    Det är något fel på EH kitsen. Jag körde en 10a när jag annars knappt kunde få fart med min 11,5a. När jag kommer ner ska jag köpa en 14 och ha som lättvindsdrake. Helt sjukt.
    Vi ses snart! Faktiskt bara lite mer än en vecka!!!!
    Kram,
    Kickelina

  • michel

    Medlem
    8 januari, 2004 vid 15:17

    underriggad med 15 !!! oops

    Håller på att packa bagen nu, hmm en 12, en 14 ?, en 17, en 18
    nae … en 14 och en 18 … (kollar på windsofcabarete …)
    hmm en 10 en 14 och en 18 ? hmm allihopa ! jädra tungt !
    Det är inte lätt det här med ivärldsproblem !

    Ha det !

    /Michel grin.gif

  • michel

    Medlem
    8 januari, 2004 vid 15:19

    hellre underriggad i Cabarete än
    underriggad i Björkäng !

    cool.gif

  • patrikol

    Medlem
    8 januari, 2004 vid 15:21

    Stackare! Vi tycker så synd om dig wink.gif Behöva tränga ihop packningen för att komma ner till Cabaret! Nej här hemma kan vi andra få gott om plats i våra bilar när vi kör ut och kollar på Isflaken! wink.gif Inte det minsta avis wink.gif cool.gif

  • kicki

    Medlem
    8 januari, 2004 vid 15:21

    Det alla brukar använda där nere är en 12a. Vill du ha mer en det så ta en 8 eller 10 och en 16 eller 18. Vinden blir bättre! Jag klarade mig hela förra våren på en 12a. När det drar på lite så ta en 10 och när det är lite light ta en 16.
    Kicki

  • kicki

    Medlem
    8 januari, 2004 vid 15:25

    Förresten! Ta inte mina anvisningar som tjejvikts anvisningar. Jag vägde faktiskt nära 80 kilo mot slutet och kunde hålla som pojkarna om inte mer.

  • michel

    Medlem
    8 januari, 2004 vid 15:29

    Hmm 80 , tja jag har fullt upp med att äta, det är inte
    lätt att hålla matchvikten på 92 wink.gif, dock har julmat och
    choklad lyckats att hålla mig i form .. man måste ju se
    bra ut på beachen !

    10 ? då får det blåsa 13+ minst. Vad jag sett är det ju inte
    mer än en 6-8 m/s i Cabarete nu …

    /Michel confused.gif

  • kicki

    Medlem
    8 januari, 2004 vid 15:54

    Inte nu, men ibland kan det bara braka på plötsligt (inte hyper plötsligt men en eftermiddag kan det bara öka till över 24 knots. Det finns standarddagar och sedan finns det andra mindre standarddagar.

  • hengo

    Medlem
    8 januari, 2004 vid 16:16

    Svar till:


    underriggad med 15 !!! oops

    Håller på att packa bagen nu, hmm en 12, en 14 ?, en 17, en 18
    nae … en 14 och en 18 … (kollar på windsofcabarete …)
    hmm en 10 en 14 och en 18 ? hmm allihopa ! jädra tungt !
    Det är inte lätt det här med ivärldsproblem !

    Ha det !

    /Michel grin.gif

    [/ QUOTE ]

    Problem att välja?
    Gör som mig, ta bara med dig 13! smile.gif

  • kitelife

    Medlem
    9 januari, 2004 vid 13:41

    Alltså har jag varnat er för flygpersonalen? 20 kg! men du kan ta med typ 25 utan för mycket strul… sen kostar det 250 DKK / kilo, grejor (inte kite grejor ) är inte speciellt dyrt här med svenska mått mätta ; )

    //Pan

  • draksurfarn

    Medlem
    12 januari, 2004 vid 17:21

    Svar till:


    fick jobb direkt och är bokad typ en vecka frammåt så det blir inte så mycket tid över…

    //Pan

    [/ QUOTE ]

    Var jobbar/haller ni till? Jag ar ju har nere nu med, vore kul att treffa lite av de egna folket.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Fan vad Pan har blivit tyken då!!!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.