Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Fanatic Bamboo 6’2"

  • hammer

    Medlem
    20 april, 2011 vid 18:53

    Kanske bygga egen istället? kolla http://www.grainsurf.com/forum/

  • tomw

    Medlem
    21 april, 2011 vid 19:09

    köpte en Slingshot Celeritas 5-8 från LA surf.

    Jag är newbee med vågbräda, men det funkar fint så länge strapless i flatwater. Har lärt mig jibba den redan. Helt nytt dimension strapless.

    Går fint uppvind, verker klarar choppen bra och jag är förvånad över hur den får mer drive igenom svängen.

    Men har ingen referenser- detta är första och enda surfbräda jag har provat strapless.

  • jenselias

    Medlem
    21 april, 2011 vid 20:20
    TomW;653176 wrote:
    köpte en Slingshot Celeritas 5-8 från LA surf.

    Jag är newbee med vågbräda, men det funkar fint så länge strapless i flatwater. Har lärt mig jibba den redan. Helt nytt dimension strapless.

    Går fint uppvind, verker klarar choppen bra och jag är förvånad över hur den får mer drive igenom svängen.

    Men har ingen referenser- detta är första och enda surfbräda jag har provat strapless.

    Så schysst! Välkommen till kitesurfets motsvarighet till off pist. Gå nu inte å sätt straps på den bara för att det är litta rörit i vattnet, utan dra dit en fotleash istället.

    Vurpar oftare? Javisst! Men första lyckade vågsmacken utan stroppar betalar det mångdubbelt tebax.

  • tomw

    Medlem
    22 april, 2011 vid 19:50

    Oh no, inte en jävla footleash.
    Hade en bad experience med en några år sedan och gav upp det.

    Men vilken sorts leash? vanlig surfboard leash??

  • above_the_law

    Medlem
    23 april, 2011 vid 23:55
    egget_;653088 wrote:
    Är det nån som testat ovanstående bräda?
    (http://www.fanatic.com/content/products/surfboards/surf_bamboo_62_65/index_eng.html)
    Kan den vara lagom till en 170cm/78kg skåning?

    Andra tips på schyssta brädor?

    /Egg

    Verkar vara en riktigt fin bräda som säkert lämpar sig mer än bra för strapless kite!
    Priser?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Fanatic Bamboo 6’2"

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.