Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fanatic Cross

  • draaaag_eller

    Medlem
    28 juni, 2002 vid 09:52

    Har precis införskaffat en cross 110, en sann dröm att gippa med! Känns liten som en vågbräda men med mycket mer fart. Har bara kört några timmar i byiga förhållanden, mellan 4 och 9 m/s med 6.7 segel. Är ingen freestylefantom än så hopprecensionerna får vänta. Brädan är visserligen mycket lätt så det borde inte vara några problem…

  • anonym-anvandare

    Medlem
    28 juni, 2002 vid 11:16

    Vilken av dem?

  • silversurfarn

    Medlem
    28 juni, 2002 vid 13:02

    100 el. 110 är nog de som jag är mest inne på.
    /anders

  • anonym-anvandare

    Medlem
    28 juni, 2002 vid 17:05

    Cross 100 2002

    Tjena!

    Jag har en Cross 100 2002 och seglat den i 6,0-5,3 förhållanden.
    Den har bra driv hela tiden, alltså full gas som bara ökar. Otroligt livlig fast sina 99liter, känns som en vågbräda i luften, den är bara 255 lång så den känns väldigt loose i luften och funkar mycket bättre än en “freestyle” bräda i vågor pga av tunna kanter i häcken och fetare längre fram. Går att flytta stropparna bra.Kanonbräda för Sverige!
    5 fenor!
    /
    en lycklig vågseglare som fått massa mer seglingdagar!

  • tomtenissen

    Medlem
    28 juni, 2002 vid 23:19

    Låter jävligt intressant, kanske blir en sån till nästa år. Vill nämligen ha en bräda som funkar fint i vågor, går att hoppa med men ändå har fett med speed. Har någon en länk där man kan läsa lite mer?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    11 juli, 2002 vid 11:03

    Jag letar efter enn bräda som kan lyfta upp mig i planing i lättare vindar samtidigt som den ska kännas livlig och lätt att “manövrera” med. FANATIC Cross 140 är den som verkar passa bäst till detta… Är det någon som har seglat den?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    11 juli, 2002 vid 16:04

    Kolla här http://www.surfstore.co.uk/, Boardtests, Fanatic

    /Mem

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fanatic Cross

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.