Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fanatic -> Duotone

  • Fanatic -> Duotone

    Publicerad av steffo på 4 september, 2023 vid 19:26

    Fanatic byter namn till Duotone.

    Lite oväntat att ett så legendariskt varumärke byter namn men ändå logiskt på något vis.

    mrquality svarade 7 månader, 3 veckor sedan 5 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • sundheden

    Medlem
    5 september, 2023 vid 09:35

    Japp… RIP Fanatic!

    Duotone info

    Attachment Image
  • vigla

    Medlem
    5 september, 2023 vid 09:43

    Kan fortfarande inte vänja mig vid namnet, låter som ett varumärke för tvättmaskiner!

  • challgren

    Medlem
    5 september, 2023 vid 10:00

    Riktigt dumt gjort att slänga bort alla år av varumärkesbyggnad. Däremot så har jag kommit på mig själv att säga “min Duotone-bräda” när jag pratar wingfoil, så jag tycker de borde gått all-in med Duotone vad gäller wingfoil och kite med brädor och vingar men behållt Fanatic för vindsurfing.
    Det handlar i slutändan om pengar och vindsurfing är för litet, så det blev uppätet av behoven att få ihop wing och kite-produkterna (som inte har samma historia) under samma varumärke.

  • mrquality

    Medlem
    5 september, 2023 vid 13:38

    Det verka inte finnas ännu slalom prylar eller hur? Kanske kommer med deras nya modeller senare?
    Fanatic för mig är lite som Mistral, gammal varumärke så är det lite synd att den försvinner ,men bakom ligger säker Fanatic designer osv. så borde inte vara stor skillnad på brädor. Det är typ samma sak som gjorde Duotone med North Sails flera år sen. Dem som pumpa in mera pengar är alltid dem som vinner när det gäller marknadsföring, försäljning, osv., så är det.
    Samtidigt spännande att se hur saker utvecklar.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fanatic -> Duotone

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.