Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fanatic E ray

  • Fanatic E ray

    Publicerad av Oregistrerad på 24 augusti, 2006 vid 10:25

    Hej

    Har inte surfat mycket, men är på väg att köpa en bräda. En Fanatic E ray 150. Är dettta en bra startbräda? Vad jag ser så säljer inte Fanatic denna längre, kan man jämföra den med nån Fanatic som säljs nu? Så man kan se vad priset på en ny sån bräda är?

    tsss svarade 17 år, 8 månader sedan 4 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • Oregistrerad

    Gäst
    24 augusti, 2006 vid 10:27

    tror isåfall att det blir sharken som ersatte alla ray brädorna .

  • tsss

    Medlem
    24 augusti, 2006 vid 10:35
    Oregistrerad wrote:
    Hej

    Har inte surfat mycket, men är på väg att köpa en bräda. En Fanatic E ray 150. Är dettta en bra startbräda? Vad jag ser så säljer inte Fanatic denna längre, kan man jämföra den med nån Fanatic som säljs nu? Så man kan se vad priset på en ny sån bräda är?

    Oregistrerad wrote:
    Hej
    dom flesta tycker nog E-ray är en bra ingångsbräda. Den kan man fortsätta ha som lättvindsbräda efter att förstastadiet är avklarat. Se dock upp för priset, någon ville ha 6000:- för bara brädan och det är tveksamt. Surfkeppler sålde nya förra hösten, av tidigare årsmodell, för 600 Euro.
  • Oregistrerad

    Gäst
    24 augusti, 2006 vid 10:42

    Hej
    dom flesta tycker nog E-ray är en bra ingångsbräda. Den kan man fortsätta ha som lättvindsbräda efter att förstastadiet är avklarat. Se dock upp för priset, någon ville ha 6000:- för bara brädan och det är tveksamt. Surfkeppler sålde nya förra hösten, av tidigare årsmodell, för 600 Euro.

    Vad är rimligt för en sån bräda, vet tyvärr inte hur gammal den är. Tycker det är svårt att hitta en sån storlek på bräda begagnat i stockholm

  • Oregistrerad

    Gäst
    24 augusti, 2006 vid 10:51

    Du har nog läst samma säljes artikel som mig på blocket. Vad tycker du om priserna han har satt på de säljande sakerna? Ifall fel vad tycker du jag ska pruta på dem?

  • anilson

    Medlem
    24 augusti, 2006 vid 10:59

    Tycker att det är helt OK, fungerar även när det drar i lite om man har vikten inne.
    Det är klart att den inte är som en slalombräda men som sagt OK.
    Jag kör den med 9.8 segel och det är nog iof lite i största laget men med mina 100kg så sitter den fint upp till 10m/s 🙂
    – anders

  • Oregistrerad

    Gäst
    24 augusti, 2006 vid 11:16

    Är inne på köpa denna uppsättning. Är det prisvärt eller är det några saker jag ska pruta extra mycket på? Vad jag har hört borde jag pruta en del på brädan, isåfall vad borde den ligga på?

    Fanatic E-ray 150L 6000:-
    Segel: Niel Pryde Supernova 7,9m2 1500:-
    Simmer Zero-five 6,4m2 1000:-
    Mast: 2-delad Fiberspar 700:-
    Bom: Local Spirit 1000:-

  • oscar

    Medlem
    24 augusti, 2006 vid 11:36

    Är grejerna i fint skick så är det rätt OK priser. Brädan kanske ligger lite högt men å andra sidan så är efterfrågan stor på brädor i denna storlek så det kan vara läge att slå till.

  • jps

    Medlem
    24 augusti, 2006 vid 13:15

    Brädan är väl alldeles för dyr. Du får ju tex en ny Shark (130L iofs) för 7000:-på Skidsport just nu.

  • tsss

    Medlem
    25 augusti, 2006 vid 21:15
    JPS wrote:
    Brädan är väl alldeles för dyr. Du får ju tex en ny Shark (130L iofs) för 7000:-på Skidsport just nu.

    Såg just att Surfbutiken rear nån 140-liters bräda för 6500:-

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fanatic E ray

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.