Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fantastiska 4 veckor Haga Park

  • Fantastiska 4 veckor Haga Park

    Publicerad av argulander på 5 juli, 2008 vid 18:25

    Åker hem i morgon efter drygt 4 veckor med otroligt bra surf, ca 3 dagar har det inte varit surfbart men annars rejält tryck från skiftande riktningar. Bra väder också, någon enstaka skur, har inte haft regnkläderna framme. Har utveckat surfet en hel del och blivit bättre på att hoppa, sätter nu tämligen obehindrat fullplaningsgippar bara det är tillräckligt tryck och någorlunda plattvatten. Teo 14 år satte 10 Vulcano idag. Anna 10 år har surfat en del på den modifierade Twintipen med mittfena går riktigt bra har lärt sig slå mm , dock har det i regel vart för mycket vind för henne. Hustrun Helene har inte surfat men cyklat minst 6 mil om dan.

    Således mycket aktiv semester med väldigt många surftimmar, nu får man åka hem och vila upp sig på jobbet.

    Klas

    fnassel svarade 15 år, 10 månader sedan 9 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • markan

    Medlem
    5 juli, 2008 vid 18:34

    @argulander 480344 wrote:

    Åker hem i morgon efter drygt 4 veckor med otroligt bra surf, ca 3 dagar har det inte varit surfbart men annars rejält tryck från skiftande riktningar.

    Måste vara de 3 dagarna jag var på haga…:frown:

  • schnitzler

    Medlem
    5 juli, 2008 vid 19:03

    jepp måste vart dom….

  • fastforward

    Medlem
    5 juli, 2008 vid 19:40

    Låter bra det där, är det juni som gäller på Haga Park eller kan man räkna med liknande utdelning även i juli-aug?

  • styret

    Medlem
    5 juli, 2008 vid 21:34

    det är maj och juni som är vindsäkrast. men man vet aldrig, för 2 somrar sen körde vi 5.3 och 4.7 i 27gradigt vatten varje dag i 14 dagar i juli…

    men man kan inte räkna med segling i juli och augusti tyvär.

  • militaren

    Medlem
    6 juli, 2008 vid 09:38

    låter underbart. när man fått ordning på jobbet så ska semestern bli på haga under rätt månad. caio

  • tim-eriksson

    Medlem
    6 juli, 2008 vid 21:39

    Förra året i v.29-v.32 var det okej ändå… surfade 60% med 6.9 och mindre. Acceptabel ändå tycker jag! Några dagar 4.2 också.

    Synd v.30 på haga!

  • johan_m

    Medlem
    8 juli, 2008 vid 07:12

    Behöver man ha gräsfena om man ska surfa på haga nu, och hur är det med brisen, är den fortfarande bra. Funderar på en resa dit i helgen.

  • fnassel

    Medlem
    8 juli, 2008 vid 07:21

    Jag var nere och körde i helgen!
    Hade inga problem med sjögräs!
    Men man kan ju aldrig svära på att det inte dyker upp!
    Jag körde frestyle fena och vågfena.

  • fnassel

    Medlem
    8 juli, 2008 vid 07:23

    Fråga,

    Det satt en herre på stranden i lördags med typ en stärnkikare och fotografetade!

    Blev det några fina bilder?

    Var finns de att beskåda?

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fantastiska 4 veckor Haga Park

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.