Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Farligt att kita i Egypten?

  • Farligt att kita i Egypten?

    Publicerad av atomiccross på 21 november, 2011 vid 10:50

    Tja,

    Jag är ypperligt sugen på att dra en sista minuten till Egypten, marocco eller kanarieholmarna. Jag är mest inne på Egypten men man har ju hört en del skit om aggressiva hajjar där. Ni som varit där, är det något man bör lägga vikt vid?

    //Karl

    supersystem svarade 12 år, 5 månader sedan 5 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • proddan

    Medlem
    23 november, 2011 vid 13:02
    AtomicCross;675700 wrote:
    Tja,

    Jag är ypperligt sugen på att dra en sista minuten till Egypten, marocco eller kanarieholmarna. Jag är mest inne på Egypten men man har ju hört en del skit om aggressiva hajjar där. Ni som varit där, är det något man bör lägga vikt vid?

    //Karl

    Det är inte hajjarna du ska vara rädd för utan alla aspackade ryssar som surfar…
    Annars är det chill!!

    /P

  • Surf4Life

    Medlem
    23 november, 2011 vid 13:35

    Hajjarna tog väl någon stackars tysk efter att dom lokala “turistguiderna” matat hajarna under en längre period för att kunna sälja båt-turer med haj-garanti? Tror att dom styrt upp den biten nu, med tanke på att snorkling och andra vattenaktiviteter är rätt stort där :santa:
    Är det Hurghada som gäller eller vad funkar där nere?

  • acemattias

    Medlem
    23 november, 2011 vid 14:02

    Snackar vi om hajjarna eller hajarna?

  • proddan

    Medlem
    23 november, 2011 vid 14:37

    Hajarna…

  • Surf4Life

    Medlem
    23 november, 2011 vid 15:30

    hajja la du… 😉

  • atomiccross

    Medlem
    23 november, 2011 vid 21:35

    det är bra att vissa hajjar vad jag menar 😉

    Jag tänkte dra till Hurghada ev Safaga, så kan man få lite sjysst dykning också. Tänkte bo på vandrarhem för 48kr/natt.. som hittat!

  • acemattias

    Medlem
    23 november, 2011 vid 22:06

    Bade Hajjar och hajar kan vara otrevliga menar jag:wink:
    [ame=”http://www.youtube.com/watch?v=iPhM7dhthao”]Dr. Hajjar & Charles Ayoub – YouTube[/ame]

  • supersystem

    Medlem
    25 november, 2011 vid 20:22

    Kom precis hem från en vecka i El Gouna (nära Hurghada). El Gouna är en väldigt tillrättalagd turist “stad” – men gör livet väldigt enkelt som turist och helt okej om man inte är ute efter Egyptisk kultur etc. Gillar surfmöjligheten där, fick 3 dagar av mycket bra kitesurf. Dock vara det surfbart delar av alla dagarna om man har rätt kite med sig. Och då man surfar i en naturlig lagun så är det ganska platt men man måste då ta hänsyn till lågvatten då det blir väldigt lite med vatten vid de värsta tiderna.

    Det blåste allt mellan 10-35 knots så en bra range av kites är att rekommendera (jag hade lämnat min 7:a hemma, så jag fick hoppa en dag med 25-35 knots). Valde att ha storage&rescure på Red Sea Zone, funkade bra, men det är en av de minsta kiteställena så den skulle jag inte välja igen. Åker jag igen så kommer jag prova El Gouna Kiteboarding Club, stor klubb med bra faciliteter och har bra fria surfytor. En av de vindfria dagarna tog jag en snorkeltur ut med en båt (25€) – och jo det är mycket bra undervattenliv även där 🙂

    Och som det näms ovan i tråden så vimlar det av ryssar, polacker men främst tyskar. Men de flesta är faktiskt trevliga…

    EDIT: OT Såg inte tillstymmelse till några hajar heller 🙂

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Farligt att kita i Egypten?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.