Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport februari – maj inte dedikerat vågställe vart?

  • februari – maj inte dedikerat vågställe vart?

    Publicerad av jr555se på 11 november, 2012 vid 11:40

    Ja, nu är jag medveten om att liknande frågor säkert dykt upp tidigare. Har läst lite olika trådar här och där Men börjar bli mosig i huvudet.
    Vart åker man lämpligast 2veckor om kraven är att familjen ska följa med och jag får ägna en vecka åt att lära mig det här ordentligt.
    Jag har tröttnat på att harva mellan byarna och inte lära mig i den takt Jag vill..Lärde mig mer de 2dgr jag körde på haga än jag gjort på ett halvår i sthlm…

    Jag står inte komfortabelt med bakfoten i strop(hinner sällan få i den innan vindbyn är borta). Inte heller vattenstarterna sitter 100% iaf inte om det inte blåser under 10m/s

    Jag vill helst ha plattvatten, max vind(ca18m/s), badtemp i vattnet för barnen och familjevänligt ställe då de är helt ointresserade (änsålänge…) Helst inte mer än 5h flygresa =/

    Har hittat
    ixia(kallt vatten i februari?)
    gran canaria(mest vågor?) bahia feliz?
    Vassilikis (kallt vatten?)

    vad finns det mer? och vad rekommenderar ni som har familj som inte vsurfar?

    -johan

    jr555se svarade 11 år, 6 månader sedan 1 Medlem · 1 Svar
  • 1 Svar
  • jr555se

    Medlem
    12 november, 2012 vid 18:09

    Har insett att det blir svårt att hitta något inom 5h. Kollar på cap verde nu och lite syd om sal rei. Men det var ju inte helt billigt att åka dit…
    Hur man än vrider och vänder på det så verkar dahab vara det bästa alternativet.. Men är det inte ganska vanligt med magsjuka där? Har ju en ettåring som ska med..

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport februari – maj inte dedikerat vågställe vart?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.