Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing fen och fotstropps placering

  • gustavl

    Medlem
    14 juli, 2009 vid 10:44
  • joakim-nilsson

    Medlem
    14 juli, 2009 vid 17:37

    Bra tråd om stropparna, nu vet jag de:). Nu vill jag bara veta hur jag ska placera fenan, om den ska vara långt bak eller långt fram som stropparna skulle vara.

  • nissex3m

    Medlem
    14 juli, 2009 vid 18:49

    Generellt tror jag fenan ska vara framåt för mer svängiga egenskaper och längre bak för freeride/rakt fram åkning… Testa dig fram, eller var svensk, sätt den i mitten 🙂

  • martinlundgren

    Medlem
    15 juli, 2009 vid 14:51

    Har kört ganska mycket på den där brädan. Och det är riktigt stor skillnad på om du får till intrimningen rätt. Kör med stropparna längst fram.. fenan kommer jag inte riktigt ihåg var jag hade den. Men kolla var fenan befinner sig i förhållande till bakstroppen. Jag har för mig att det funkade bäst med fenan “onormalt” långt fram i förhållande till bakstroppen.

  • joakim-nilsson

    Medlem
    15 juli, 2009 vid 17:36
    martinlundgren;559353 wrote:
    Har kört ganska mycket på den där brädan. Och det är riktigt stor skillnad på om du får till intrimningen rätt. Kör med stropparna längst fram.. fenan kommer jag inte riktigt ihåg var jag hade den. Men kolla var fenan befinner sig i förhållande till bakstroppen. Jag har för mig att det funkade bäst med fenan “onormalt” långt fram i förhållande till bakstroppen.

    okej, låter bra. Om du undrar så är det din gamla bräda:)

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing fen och fotstropps placering

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.