Detta ämne har 9 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast för 21 år, 7 månader sedan av Knatte.
- FörfattareInlägg
- 31 oktober, 2001 kl. 09:30 #752312
Anonym anvandare
MedlemUndrar vad som händer när fenan flyttas bakåt resp framåt?
Och när det ena eller andra är att föredra??31 oktober, 2001 kl. 10:39 #865742Anonym anvandare
Medlemfenan fram – bättre svängförmåga
fenan bak – bättre fart och höjdtagning31 oktober, 2001 kl. 12:08 #865745Edgedaniel
MedlemDet borde nämnas att du får lättare spinout om du har fenan långt bak oxå…
31 oktober, 2001 kl. 12:17 #865746Anonym anvandare
MedlemHar oxå hört att man skall ha fenan länger fram i lättare vindar, stämmer detta?
31 oktober, 2001 kl. 16:30 #865774Ola_P
MedlemJag trodde det var tvärt om vad gällde spinouten…
31 oktober, 2001 kl. 22:32 #865799Anonym anvandare
MedlemLåter mer rimligt men vem vet?
1 november, 2001 kl. 01:09 #865802Johan!!
GästNejnej, fenan långt fram motverkar spinout, det säger iallafall
“Lasse” i Free Your Mind filmen.
Tror att det blir svårare för fenan att suga luft baktill då.//Johan
1 november, 2001 kl. 05:59 #865804Knatte
GästJu längre bak du har fenan, ju större risk för spinout. Fenan har då chans att suga ner luft från aktern/vattnet. Det var därför de började med flapper i aktern på formula brädorna. Fennan sitter väldigt långt bak på en formula.
1 november, 2001 kl. 07:20 #865806Anonym anvandare
MedlemI kombination med stropparnas placering, vad händer då?
Blir det mer lättplanat med stropparna (och ev fena)längre fram???1 november, 2001 kl. 07:39 #865807Knatte
GästJag tror på kombinationen stroppar längre fram och fena relativt långt bak för tidigast planing. Men det finns ju andra faktorer som spelar in.
- FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.