Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fena till JP FS 100

  • Fena till JP FS 100

    Publicerad av blast på 16 augusti, 2006 vid 15:54

    Nu har jag som alla andra köpt mig en JP FS 2006. Jag har märk att många kör med en annan fena än orginal till JP FS pro 100. Är orginalfenan verkligen så dålig?
    Jag var ute igår med 6.9 kvadrat o tyckte att den var lite seg i planingen. Hade på orginalfenan (26cm) o det gjorde nog sitt till. Vad för fena skall jag köpa om jag vill freestyla med 6.9 men även plana så tidigt som möjligt?

    fantomen svarade 17 år, 7 månader sedan 3 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • emil_h

    Medlem
    16 augusti, 2006 vid 18:30

    Förstår att det kan ha kännts segt. Jag har en 109a, originalfena 28 cm (kanonfena). Den kör jag till 6,5, och det funkar kalas. Testade 25 på det…då uppstod det “sega” som du upplever. Brädan åker inte iväg, tungt osv…Köp en större fena!

  • fantomen

    Medlem
    17 augusti, 2006 vid 10:23
    Emil_H wrote:
    Förstår att det kan ha kännts segt. Jag har en 109a, originalfena 28 cm (kanonfena). Den kör jag till 6,5, och det funkar kalas. Testade 25 på det…då uppstod det “sega” som du upplever. Brädan åker inte iväg, tungt osv…Köp en större fena!

    Jag tycker å andra sidan 109ans originalfena är på tok för lång. Kör 23cms mx freestyle (iof 5.7 som störst) nu och brädan blev mycket livligare utan att bli märkbart “segare”. Väger 76kg.

    /Micke

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fena till JP FS 100

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.