Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing fenan för smal för min fenbox.

  • fenan för smal för min fenbox.

    Publicerad av calle_b på 25 maj, 2006 vid 14:04

    Lyckligt läge, en sprojlans G10 fena från mr Drake leverades, men när jag monterade den i min kära Acid, så sitter den ungefär som en lös tand.
    Fast, men löst. Det visade sig att fenan alltså har för smalt “huvud” där den sitter i brädan. Vad göra? Gelcoat var ett tips.

    Help

    oaxen svarade 18 år, 2 månader sedan 7 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • olanord

    Medlem
    25 maj, 2006 vid 14:19

    Klipp sönder en ölburk och vik en bit av metallen över fenan. Funkar finfint

  • marden

    Medlem
    25 maj, 2006 vid 14:33

    stryk på lite plastic padding på fenan sen klä in det med köks plastfolie och stoppa ner paketet i boxen som funkar som gjutform, för hoppingsvis får du bort fenan tack vare folien.

  • calle_b

    Medlem
    25 maj, 2006 vid 17:14

    hehehe, tack för tipsen so far! Gillar ditt(Mården) sista “förhoppningsvis får du bort fenan tack vare folien”…

    Tack! Ditt (Mården) tips om plastic padding borde väl funka samma lika med Gel Coat?

  • stinger

    Medlem
    25 maj, 2006 vid 17:46

    Jag tror mer på ölburken, går nog lika bra med läskburk oxå men ölburk finns det ju alltid tillgång till 🙂

  • swe227

    Medlem
    25 maj, 2006 vid 18:57

    Silvertejp, inte så brutalt som burkar och annat junk

  • calle_b

    Medlem
    25 maj, 2006 vid 19:25

    Jag tror tyvärr att tilvertejpen kommer geggla(se svenska surfingens icke akademiska ordlista) fast, och bli ett h-vete att få bort… Tänkte oxå på det som “akut lösning”. Nä, verkar som ölburken är på första pris. Tackar för supporten hittils.

    Ha d gott

  • pyradon

    Medlem
    25 maj, 2006 vid 20:30

    Aluminiumtejp borde fungera

  • Oregistrerad

    Gäst
    26 maj, 2006 vid 16:16

    Ingen som hört talas om “shims”…..

  • oaxen

    Medlem
    26 maj, 2006 vid 18:37

    Hej!

    Aluminiumtejp är allra bäst. 3M har en suverän tejp, “Scotch pressure sensistive tape”, som är helt suverän. 0,10 mm tjock och av aluminium gör att man kan få den lagom tjock. Har testat den på en av mina fenor – suveränt resultat. Använde samma tejp för att “shimsa” en begagnad mast också – bättre än suveränt resultat!

    3M tipsade om följande återförsäljare:
    Industri Support i Märsta tel 08-591 222 70
    KA Olsson & Gems i Göteborg 031-746 49 00

    Mvh

    / Patrik

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing fenan för smal för min fenbox.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.