-
Fenan täcker inte hela spåret i fenboxen
När min nya fena med usbox sitter i boxen på brädan är där ett utrymme på ca 1,5cm som inte fenan täcker i spåret. Är detta normalt och ok?
Logga in för att svara.
Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Fenan täcker inte hela spåret i fenboxen
När min nya fena med usbox sitter i boxen på brädan är där ett utrymme på ca 1,5cm som inte fenan täcker i spåret. Är detta normalt och ok?
Normalt och ok. Du ska kunna flytta fenan fram och tillbaka. Längre bak = mer fart, längre fram = bättre sväng.
Förr var usboxarna längre, då var det ganska vanligt med 5 cm utrymme på varje sida om fenan. Seglen var inte lika formstabila i förhistorisk tid och därför behövde man flytta fenor och mastfötter betydligt mer än nu.
Är man riktigt anal (?) kan man ta en bit styrofoam och trycka ner i den öppna biten av spåret och skära av i höjd med botten. Det är dock inget någon jag känner ägnar sig åt. Har man däremot en massa fenboxar man inte använder (tex om jag kör truster på min 5-boxade sup) kan det kanske vara en poäng att tillfälligt plugga igen de oanvända boxarna.
/JB
@Jesper_B 470087 wrote:
Har man däremot en massa fenboxar man inte använder (tex om jag kör truster på min 5-boxade sup) kan det kanske vara en poäng att tillfälligt plugga igen de oanvända boxarna.
/JB
hihi! Snacka om i-landsproblem – för många oanvända fenboxar på sin bräda 🙂
Logga in för att svara.
Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".
Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".
Surfzones app (PWA) har installerats.
Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

För att ge den bästa upplevelsen använder vi teknologier som cookies för att lagra och/eller få tillgång till enhetsinformation. Genom att samtycka till dessa teknologier kan vi behandla data såsom surfbeteende eller unika ID:n på denna webbplats. Att inte samtycka eller återkalla samtycke kan negativt påverka vissa funktioner och egenskaper.
Det uppstod ett problem med att rapportera detta inlägg.
Vänligen bekräfta att du vill blockera denna medlem.
Du kommer inte längre att kunna göra det:
Vänligen observera: Denna åtgärd kommer också att ta bort denna medlem från dina kontakter och skicka en rapport till webbplatsadministratören. Det tar några minuter innan processen är klar.