Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fenköp-vilka butiker har?

  • Fenköp-vilka butiker har?

    Publicerad av tont på 12 mars, 2006 vid 17:47

    Situationen ser ut på följande vis; tänkte lätta på lädret och inhandla mig en ny fena, närmare bestämt en weedfena på ca 25 cm. Problemet är dock att jag inte funnit ngn butik som behagar sälja ngt dylikt. Därför tänkte jag nu höra med den breda massan om någon råkar veta var det säljs.
    Tacksam för alla svar

    MvH
    Jontobertovich

    surferboy svarade 18 år, 2 månader sedan 11 Medlemmar · 13 Svar
  • 13 Svar
  • nordgren

    Medlem
    12 mars, 2006 vid 17:55
  • alexasu

    Medlem
    12 mars, 2006 vid 18:46

    asså, jag har åsså försökt scanna av marknanden (efter ett mindre trevligt möte med en sten) men det verkar bara vara surfersworkshop å on top som har gräsfenor på sina hemsidor. å nu när folk säger att paddy ska lägga ner så är det ju bara on top kvar.
    i alla fall så har jag spanat lite på deras K Weed Wave G10, någon som testat den?

  • nordgren

    Medlem
    12 mars, 2006 vid 19:11

    Lite roligt att Paddy som driver (?) Surfersworkshop är sponsrad av Onwater. Är det för att han ska lägga ned sin firma han surfar för Onwater nu?

  • piotr

    Medlem
    12 mars, 2006 vid 19:36

    Jag köpte en sjögräsfena av surfers paradise som hade de måtten
    som du jagar för något år sedan. De borde ha några ex tycker man ju
    även om de kanske inte har med det i katalogen.
    Synd bara att jag inte drog fenskruven tillräckligt hårt en dag när det var bråttom ut på sjön, så om nån hittar en fena i kungsbackafjorden så vet ni..
    Guten

  • donpedro

    Medlem
    12 mars, 2006 vid 19:40

    Hur ere när man kör med weed fena ska den ha samma längd som motsvarande vanlig fena?

  • jakob_s

    Medlem
    12 mars, 2006 vid 19:42

    Gun har ju en hyfsat prisbillig weedfena
    http://www.gunsails.se/sv/fenor.htm

  • alexasu

    Medlem
    12 mars, 2006 vid 20:08

    on top anger vilken storlek som passar bäst till vilka segel: http://www.ontopsports.com/catalog/product_info.php?cPath=63_64&products_id=183&osCsid=3b6f5f16c6b0d101eb6f49ed8232655b
    guns fena var ju billig, men den ser väldigt smal å “racig” ut.

  • svenne

    Medlem
    12 mars, 2006 vid 20:11

    Johan på Vindsurfing har också gräsfenor.
    http://www.vindsurfing.se/default.php?cPath=36_62

  • styret

    Medlem
    12 mars, 2006 vid 21:46

    tror alla butiker har gräsfenor, har inte träffat på nån som inte har iallafall. bara att det kanske inte står på hemsida. ring och kolla.

    en sjögräsfena ska inte vara lika djup som motsvarande vanlig fena. enklast är att fråga på butiken och uppge vilken segelstorlek du ska använda den till.

  • joth

    Medlem
    13 mars, 2006 vid 14:05

    Jag kör med On tops 10″ och 11″ G10 fenor i Waveutförande och tycker dom fungerar bra. Nu kör jag i Habo Ljung i Skåne med massor med tång och grunt vatten. Använder 10″ främst till 6.3 segel och 11″ till 7.5. Tycker 10″ funkar även till mindre segel men det är nog lika mycket upp till brädan och din egen vikt.

    Kent brukar vara tillgänglig och ha fenor hemma. Ring och kolla. Du bor ju i Bjärred och han i Malmö.

  • lukasw

    Medlem
    13 mars, 2006 vid 14:22
    Piotr wrote:
    Jag köpte en sjögräsfena av surfers paradise som hade de måtten
    som du jagar för något år sedan. De borde ha några ex tycker man ju
    även om de kanske inte har med det i katalogen.
    Synd bara att jag inte drog fenskruven tillräckligt hårt en dag när det var bråttom ut på sjön, så om nån hittar en fena i kungsbackafjorden så vet ni..
    Guten

    Piotr, muwisz po naszemu 🙂

  • tont

    Medlem
    13 mars, 2006 vid 14:45

    Tack för svaren som trillat in. Jag har set att det funnits på en del ställen som ni nämner, men det sägs att paddy ska stänga och min polare sa att de från surfbutiken inte var det jag sökte. Men jag ska ta och följa förslaget att ringa dem o höra.
    Spank you very much

    MvH
    Tönto

  • surferboy

    Medlem
    19 mars, 2006 vid 20:04

    Vi har weedfenor från Prolimit och Select på hyllan. Prolimit Weedfin med Powerbox 26 eller 28 cm för 699:- exkl. frakt. Ordinariepris 899:-

    Mvh,
    Gustav
    Wallén Sports
    031-704 39 00

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fenköp-vilka butiker har?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.