• Publicerad av donpedro på 21 februari, 2006 vid 14:50

    Hallå, har kommit till gisslet med fenor. De finns en del olika märken att välja bland och priset skiftar en hel del. Jag som student har ju inte den fetaste ekonomin direkt och därför undrar jag om några har några erfarenheter eller tankar kring “Fins Deboichet design Wave slayer” eller “Fins Deboichet design Wave”. Har även kollat på prolimit fenorna men det verkar inte som om dom gör fenor i 21 cm. Jag har förstått efter att ha läst lite andra trådar här på konfen att fenan är extremt viktig men de e ju inte helt fel att köpe en OK fena till halva priset jämfört med tex MFC fenorna. Ska använda den till vågsegling främst onshore eller cross onshore.

    donpedro svarade 18 år, 3 månader sedan 4 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • the_novice

    Medlem
    21 februari, 2006 vid 15:23

    Jag har två wave slayer (19 och 21 cm), dem är ganska tjocka i profilen och twistar väldigt lite. Har inte kört mycket på den större ännu men den lilla är helt perfekt till EVO62 och 3.7 segel, riktigt go surfkänsla!
    Med hänsyn till priset som ju är ca en tredjedel av nyare fenor så är dem riktigt prisvärda och tillåter ju lite mer experimenterande vilket alltid är kul.

  • basse

    Medlem
    21 februari, 2006 vid 17:12

    Var hittar man dessa då?

  • donpedro

    Medlem
    21 februari, 2006 vid 18:46

    Exempelvis Vindsurfing.se

  • the_novice

    Medlem
    21 februari, 2006 vid 19:07

    Precis, anledningen till det låga priset är väl att dem inte tillverkas längre och var gjorda under 2003?
    Men det står det nog inget om på vindsurfing.se….

  • the_novice

    Medlem
    21 februari, 2006 vid 19:22

    Slänger in två bilder med Evo (-05) fena på 20.5 cm som jämförelse…

  • gurra1978

    Medlem
    21 februari, 2006 vid 19:30

    Jag har en 22 fena Wave som du kan få köpa till studentpris. Men då vill jag banne mig se Mecenatkortet ; )

    /Gurra

  • the_novice

    Medlem
    21 februari, 2006 vid 19:45

    Kollade datumet på fenskydden, mina är gjorda i april -02…

  • donpedro

    Medlem
    21 februari, 2006 vid 20:18
    gurra1978 wrote:
    Jag har en 22 fena Wave som du kan få köpa till studentpris. Men då vill jag banne mig se Mecenatkortet ; )

    /Gurra

    Jag är visserligen på jakt efter en 21 cm onshorewave fena men de kanske kan va nåt. Här har du iaf student legitimation och kår leg;)

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.