Taggad: 

  • swe131

    Medlem
    9 april, 2007 vid 18:33

    Var inne på denna sida för ett par år sedan, ser lika dan ut då som nu, och kollar man på bilderna är det bara gamla formula bilder, har nog inte hänt så mycket de senaste åren, har aldrig sett dessa fenor live.

  • bjarke

    Medlem
    10 april, 2007 vid 07:29

    @SWE131 375361 wrote:

    …, har nog inte hänt så mycket de senaste åren, har aldrig sett dessa fenor live.

    Nej, fast på andra siden är ju R13 en kanonfena som har funnits länga och som en del seglare kommar tilbaka til nu etter eksperimenter med mer speciella och nyare fendesigns som R16, 17 och R18 etc.

    Det vore interessant att höra från nån som faktiskt har testat dessa fenor.

  • swe-496

    Medlem
    10 april, 2007 vid 13:58

    Vet redan att R13 inte funkar till min bräda.
    Testade den förra året, fick ingen stil alls på grejerna då. Fick spinout väldigt lätt…

  • bjarke

    Medlem
    10 april, 2007 vid 14:50

    @SWE 496 375500 wrote:

    Vet redan att R13 inte funkar till min bräda.
    Testade den förra året, fick ingen stil alls på grejerna då. Fick spinout väldigt lätt…

    Vilken bräda är det?

    Vilken flex och rake var det på fenan? Krångligt som F.. att hitta rätt fena; olika rake och flex är ju ofta som helt olika fenor tyckar jag.

  • swe-496

    Medlem
    10 april, 2007 vid 15:50

    Har en Lorch från förra året.
    Det var en Deb R13 M +4
    Har en fena som jag körde hela förra året. En Deb R17 M +6 Den har varit 75 men är kapad till 70.
    Bra lyft och snabb.
    Trivs riktigt bra med den.
    Men jag vill gärna testa fler fenor.
    Har ett par Curtis fenor också, men de verkar vara lite för mycket lyft i dem för den brädan. Kan funka i lätta vindar.

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.