Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Fenor till Carbon art SL 58

  • Fenor till Carbon art SL 58

    Publicerad av martin-m-a på 19 december, 2011 vid 15:47

    Är det någon som kört 7,8 till denna bräda ? Hur går den med tanke på segelranget 5,5-7,5
    Är lite kluven på vilken sorts fena och storlek som är bäst ev då !
    Tänker faktiskt på både rak och weed.
    Kanske någon har några bra att sälja till mig 😀
    Vill ha massor av tipps på fabrikat som verkligen funkar…. :santa:
    God-Jul.

    surfteo svarade 12 år, 4 månader sedan 7 Medlemmar · 12 Svar
  • 12 Svar
  • tobhed

    Medlem
    19 december, 2011 vid 16:09

    CArbon Art brädorna är inte så fenkänsliga, så alla “bra” fenor funkar. Favorit till den brädan är annars C3 venom 34, går som en raket med den fenan.
    Jag mfl har kört 7,8 på Carbon Art 55 så det lär funka utan större problem även på 58:an, dock skulle jag tro att runt 7,0 är optimalt för brädan

  • martin-m-a

    Medlem
    19 december, 2011 vid 16:17

    Vem säljer C3 venom ? Så vitt jag vet så säljer ingen här dessa. Måste man beställa ?
    Har C3 weed fenor oxå ?

  • tobhed

    Medlem
    19 december, 2011 vid 16:31

    Enklast är nog att skaffa sig en Select-fena hos någon av de lokala surfshoparna, typ http://www.surfers.se/product.aspx?productId=2068&categoryid=98&brandid=-1
    Gällande weed är det enklaste att fixa sig en http://www.surfers.se/product.aspx?productId=2454&categoryid=98&brandid=-1 i storlek 28

  • kinetic

    Medlem
    19 december, 2011 vid 18:26

    Hehe…Undrar när reklamavbrottet kommer:grin:

    O liter mer seriöst: Ska man köpa Lessachers weed så tycker jag att man skall köpa de direkt av “guben”

  • tbsurf

    Medlem
    20 december, 2011 vid 08:30

    Tjena Martin
    Jag körde ibland 7,6 på den brädan. Fena jag tycker funka bäst för vanlig slalom/framåtillbaka surf är select s07 35cm. De andra select modellerna funka sämre, s12 vet jag inget om kanske de är bra.
    Weed så funkar en chamelont 28cm ok med så stort segel.
    Hur du provat weedfenan som jag skicka med?

  • martin-m-a

    Medlem
    20 december, 2011 vid 15:06

    Tjena TB 🙂
    Denna bräda är ju kanon go så med 7.0 och weeden som du skickade med går bra,men vet inte om den räcker till 7,8 !
    Vad tror du?

  • andersbq

    Medlem
    20 december, 2011 vid 20:48

    weed 28 cm funkar till både 7,8 och 8,6 (och på smalare stora brädor typ Sp63 med 9,5)
    //ABQ

  • jester

    Medlem
    21 december, 2011 vid 12:09
    kinetic;677863 wrote:
    Hehe…Undrar när reklamavbrottet kommer:grin:

    O liter mer seriöst: Ska man köpa Lessachers weed så tycker jag att man skall köpa de direkt av “guben”

    Hur är finishen på hans fenor nu för tiden? Var ju inget vidare, samt att folk hade problem med att dom delaminerade för ett par år sen.

  • kinetic

    Medlem
    21 december, 2011 vid 12:23

    Jester: Det är som innan, köpte en Formula Weed av honom i höstas o de såg ungefär ut som tidigare. Våtslipade fenan lite för att få bort den matta aningens sträva ytan så nu är den “hal och fin”. Jag är iaf nöjd med hans fenor, men då är jag en ordinär seglare… Kommer förmodligen be Pirate att göra några “proto-varianter” på Lessachers “Speedweed-fenor” till i sommar, o då kommer finishen bli mycket-mycket högre…

  • tbsurf

    Medlem
    21 december, 2011 vid 16:30

    Martin.. funkar inte tzone 28cm som jag skickade med brädan så köp en chamelont 28cm så blir det finfint. Tror inte på större till sl58

  • martin-m-a

    Medlem
    21 december, 2011 vid 20:27

    Ingen som har ett North Warp 7,8 till bra pris…..så här till Jul 🙂 Vad glad tomten skulle bli då…..HA hahah

  • surfteo

    Medlem
    21 december, 2011 vid 20:46

    jag har ett Warp 7,8 -08 till salu.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Fenor till Carbon art SL 58

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.