• Publicerad av jester på 1 juni, 2005 vid 17:38

    Hejs!

    Är lite förbryllad…

    Dom surftidningar jag läser (Windsurf och Boards) har vad jag vet inte haft ett enda fentest dom senaste två pren. Är inte det lite underligt? Fenans roll kan man ju aldrig underskatta.

    Dessutom tycker jag det verkar ganska ont om ställen som säljer bra fenor. Iaf om man inte i första hand seglar vågor.

    Vad tror ni?

    jonasp svarade 18 år, 11 månader sedan 4 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • the_novice

    Medlem
    1 juni, 2005 vid 18:55

    Hade också gärna sett lite fler tester av fenor, det blir ju ganska dyrt att själv testa…
    Angående affärer så är det nog ingen i sverige som vågar ha ett lager av tex riktiga slalom fenor men det går ofta att beställa via dom för att slippa stå för frakten av enstaka fenor från USA.

    Annars är väl konfen ett bra ställe att få fen tips på!
    Kanske är dags för en avdelning med test utlåtanden av utrustning här också?

  • ola-h

    Medlem
    1 juni, 2005 vid 20:18

    Jag har testat drygt 15 olika vågfenor det senaste året…och 7-8 nya varianter är på väg. Jag håller med om att fenan spelar extremt stor roll. Efter rätt mycket testande och funderande börjar jag få antydan till koll på hur en fena funkar och vilka kompromisser som påverkar egenskaperna si eller så. Ändå tycker jag det är rätt svårt att skriva ut vad som gäller för de olika fenorna. Det är helt enkelt väldigt personligt vad man tycker funkar. Jag antar att denna aspekt finns även på freeride och racefenor. Kanske är det en av anledningarna till att det inte förekommer några bra tester.

  • jonasp

    Medlem
    1 juni, 2005 vid 20:22

    med tanke på hur viktig fenan är är det konstigt att de inte använder fler fenor i brädtesten. ibland skriver dom ju att den kanske borde ha en mindre fena men de verkar inte pröva. undantag när fanatics slalom testades i windsurf och eftersom den levereras utan fena så prövade de med flera (om jag minns rätt).men så borde de ju göra på fler brädor.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.