Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing fentips önskas!

  • fentips önskas!

    Publicerad av filipl på 29 juli, 2008 vid 07:33

    Jag tänker skaffa en ny 42 cm fena och funderar på antingen en Choco fins fireblade eller en Tectonics Goldwing.

    Är det någon som kan säga något om dessa och skillnaderna mellan dem?

    Om man tittar på dem på nätet så ser Firebladen ut att vara lite mer bakåtsvept och lik Tectonics Falcon i outlinen, jämfört med Goldwing fenan. Innebär detta att den ger lite mindre lyft än Goldwing-fenan och kanske bättre kontroll i chop?

    Filip

    filipl svarade 15 år, 9 månader sedan 3 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • jester

    Medlem
    29 juli, 2008 vid 07:43

    Jag har kört lite med mina Fireblades nu, och jag gillar dom skarpt. Snabba, höjdar bra, och bettar fint i vattnet. Vet att MGS är nöjd med sina Goldwing-fenor oxå. Utan att ha jämfört dom sida vid sida (ännu) så ser dom faktiskt ganska lika ut. Oavsett vilken du väljer så får du iaf en väldigt bra fena…

  • filipl

    Medlem
    29 juli, 2008 vid 08:03

    tack,

    Firebladen blir ju billigare också, om man tar hänsyn till frakt mm.

    Filip

  • svartepeter

    Medlem
    30 juli, 2008 vid 10:18

    Säljer en Curtis SR6B Fena Race G10 42 cm Powerbox med bra lyft och ruggig fart, kolla under köp/sälj.

  • filipl

    Medlem
    30 juli, 2008 vid 21:54

    Är det någon som kan säga något om skillanderna mellan SR6B och Firebladen?

    Jag har testat en 38 cm SR6B. Den kändes helt klart effektiv och snabb, men jag har märkt att jag ofta föredrar fenor som är lite mer bakåtsvepta, de får brädan att kännas lite roligare och “lösare” än en rakare fena.

    Filip

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing fentips önskas!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.