• Publicerad av eusebio på 14 maj, 2012 vid 07:08

    Har lagt ut tråden på det allmäna forumet också men kanske får lite bättre gensvar här?

    Behöver tips om bra sjögräsfena för att köra en slalom/freeracebräda på 120 liter tillsammans med 9.0 kvadrats rigg. Jag väger 80kg.
    Har idag en Select Weed Eliminator XL som inte alls funkar, troligtvis för liten (släpper alldeles för lätt). Har kikat på Lessacher Chamäleon 36cm som alternativ men storleksmässigt verkar den motsvara Selecten jag redan har.
    Kanske har ni några andra tips eller skulle rent av Lessacher 36:an funka?
    :confused2::confused2::confused2:

    seve1000 svarade 11 år, 12 månader sedan 5 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • kapten-k

    Medlem
    14 maj, 2012 vid 07:45

    Jag kör chameleon 36cm på isonic 127 och 9.3, funkar faktiskt hyffsat, men går ju inte att jämföra med en rak 50cm

  • thomas-althin

    Medlem
    14 maj, 2012 vid 07:49

    Kolla på MauiUltraFins Slalom Weed. 36-38 skulle nog vara klockrent!
    Activesports säljer.

  • jester

    Medlem
    14 maj, 2012 vid 08:07

    En Lessacher 36:a lär fungera helt perfekt! Jag provade med en 33:a igår på en 82 bred slalombärda igår, och det fungerade nästan, men normalt har jag kört just en Chameleon 36 med gott resultat. Duo Weed från samma tillverkare skall fungera ok med.

  • seve1000

    Medlem
    14 maj, 2012 vid 10:19

    Jag har en Maui Ultra Fin Slalom weed 38cm bara provseglad till salu för 700:-.
    Skicka PM om du är intresserad.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.