Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Fet buss

  • bergelin

    Medlem
    21 mars, 2006 vid 08:46

    Haha..

    Den var grym, undrar vad den drar litern? Men är man iof några så kanske det skulle vara ok.

  • getwet

    Medlem
    21 mars, 2006 vid 11:01
    Bergelin wrote:
    Haha..

    Den var grym, undrar vad den drar litern? Men är man iof några så kanske det skulle vara ok.

    😉 Jag tror den drar ungefär en halvmil……..:wink:

    De bussar som jag själv kör ibland ligger på ca 3liter per mil, observera att det då är linjetrafik med stopp relativt ofta. Ren landsvägskörning kan jag tänka mig att det går att komma ned på 2-2.5 liter per 10km med lagstadgad max fart för buss, 90km/h.

    Problemet med bussar idag som “surfbuss” är egentligen inte drivmedelskostnaden. Har själv kikat en del på begmarknaden men det är omöjligt. Alla bussar idag, även de som utrangeras från linjebolagen typ SL eller liknande har på tok för avancerad teknik. Det är luftfjädringar och alla möjliga konstiga elprylar överallt som ingen normal människa begriper sig på och uppepå det är det inga billiga grejer. Massor med lagstiftningar om retarder och hjälpbromsar som ska hållas igång och tungarbetat, dyrt som fan att besiktiga och försäkring likaså.
    Det vore iofs rätt ballt, men det verkar som om det bara är de gamla bussarna med skitsimpel teknik som är lämpliga för ett privatägande, men tyvärr är dom riktiga lik och knappt körbara idag.

  • fastforward

    Medlem
    21 mars, 2006 vid 17:58

    En kompis kompis köpte en gammal (typ början av 80-talet) SL-buss för något år sedan tillsammans med grabbgänget. De har 8 sängplatser, restaurangkyl och ett gigantisk stereobygge i den – svårslagen semesterbuss med andra ord. Tyvärr har jag inte sett den med egna ögon.

    Kan man meka, har busskörkort, gärna en farsa som jobbar som bussmekaniker och har någonstans att ha den så kan det nog vara en kul grej.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Fet buss

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.