Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Fet surfbuss på bytbil + surfbil säljes

  • Fet surfbuss på bytbil + surfbil säljes

    Publicerad av surferboy på 24 augusti, 2007 vid 07:48

    Kolla denna:
    http://www.bytbil.com/carinfo.cgi?cid=2656729

    Ganska ball surfbil. Blåser det inte kan man ju alltid kolla på surffilm eller spela ashög musik för hela stranden.

    Var själv inne på att köpa denna ett kort tag men köpte till slut en Chevrolet Trans Sport -01. Grym surfbil då man enkelt viker ihop stolarna och får in grejorna uppe på stolsryggarna och allt får plats på längden bakom framstolarna. Den drar ca 0,9 – 1,1 och har all lyx man kan önska med fulläder, eldörr osv.

    Surfbil säljes:
    Nån som är sugen på min F2 Speed Wagon Volvo 855 -94? Tack vare att man kan fälla framsätet och det delbara baksätet har singelplatsen till vänster är det svårt att hitta en bättre kombi att packa surfprylar i. Du får lätt plats med 5-6 riggar och 3 brädor i bilen.
    Annons hittar ni här:
    http://www.blocket.se/vi/13080922.htm?ca=20_s

    Mvh,
    Gustav

    svenne svarade 16 år, 8 månader sedan 5 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • nlc

    Medlem
    24 augusti, 2007 vid 08:30

    @Surferboy 408130 wrote:

    Kolla denna:
    http://www.bytbil.com/carinfo.cgi?cid=2656729

    Ganska ball surfbil. Blåser det inte kan man ju alltid kolla på surffilm eller spela ashög musik för hela stranden.

    Jo, den var ganska fet. Men varför vill man sälja en bil för 75000 om man har byggt om den för 250000? Fast frågan kanske är varför man lägger 250 lax på en bli som gått mer än 20000 mil och vill man verkligen riva ut allt lull-lull som sitter i för att få plats med sina surfgrejor?

  • surferboy

    Medlem
    24 augusti, 2007 vid 08:45

    Enligt säljarna som är en förmedlingsfirma är bilen upphottad av en massa sponsrande företag som en vinst i en tävling som hade samma koncept som pimp-my-ride. Den faktiska byggkostnaden är knappast 250000:-

  • fastforward

    Medlem
    24 augusti, 2007 vid 13:33

    Personligen skulle jag aldrig vilja åka omkring i en bil där det klart och tydligt framgår att det finns massor med stöldbegärliga saker i. Eller är det meningen att man alltid ska ha den stående i garaget?

  • tdk

    Medlem
    27 augusti, 2007 vid 10:25

    @Surferboy 408130 wrote:

    ]
    Var själv inne på att köpa denna ett kort tag men köpte till slut en Chevrolet Trans Sport -01. Grym surfbil då man enkelt viker ihop stolarna och får in grejorna uppe på stolsryggarna och allt får plats på längden bakom framstolarna. Den drar ca 0,9 – 1,1 och har all lyx man kan önska med fulläder, eldörr osv.

    Stämmer den förbrukningen?? Är lite inne på en sådan, men kör en del, så jag är orolig över soppan.. Klart min bil jag har nu ligger nästan på 1,1….

  • svenne

    Medlem
    27 augusti, 2007 vid 10:29
    TDK;409027 wrote:
    Stämmer den förbrukningen?? Är lite inne på en sådan, men kör en del, så jag är orolig över soppan.. Klart min bil jag har nu ligger nästan på 1,1….

    Det gör det nog. Jag hade en 02:a med stora motorn och den drog aldrig mer än 0,9 – trots fullpackad upp till taket och motorvägsfart.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Fet surfbuss på bytbil + surfbil säljes

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.