Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fick du en P-bot vid Schweizerbadet 5/10?

  • Fick du en P-bot vid Schweizerbadet 5/10?

    Publicerad av hangloose på 2 november, 2008 vid 04:11

    Någon mer än jag som erinrar sig en P-bot vid Schweizerbadet vid surfet den 5/10?
    Eftersom bommen till stora parkeringen var stängd ställde jag vid den lilla parkeringen uppe vid vägen, och fick min bil lappad för 350 pix där. Såg att det var flera andra bilar som också fick lappar.

    Efter att ha talat med vice ordföranden i tomtägarföreningen verkar det som att avtalet med parkeringsbolaget gick ut den 31/9. Det innebär att de i så fall har åkt omkring och lappat våra bilar illegalt! Kan kanske jämställas med att skicka en luftfaktura… Hör gärna av er till mig om ni har fått lappar för jag tänkte försöka bråka med P-bolaget om detta. Kanske hota med pressen, legala åtgärder, förlust av tomtägarföreningen som kund och lite annat…

    //Johan

    staffomania svarade 15 år, 6 månader sedan 10 Medlemmar · 14 Svar
  • 14 Svar
  • swe-496

    Medlem
    2 november, 2008 vid 06:25

    Ehhh I mina öron låter det som att det räcker med att överklaga p-boten….
    Tomtägarföreningen kanske vill ha kvar avtalet t ex;)

  • svenne

    Medlem
    2 november, 2008 vid 10:26

    Fy fan, på’rom bara!

  • hangloose

    Medlem
    2 november, 2008 vid 10:34

    Har haft att göra med bolaget en gång tidigare, och de är inte lätta. Hade då biljett men fick ändå bot för att de hävdade att den inte var synlig. Försökte besvära mig men de vägrade ge med sig. Nu tänkte jag inte ge upp lika lätt.

    Dessutom tänkte jag att det kanske finns andra surfare som kanske redan har betalt och inte vet om att de förmodligen inte hade rätt att lappa…

  • jonasp

    Medlem
    2 november, 2008 vid 13:52

    jag fick nog också där. Nån som har telefonnr? jag har slängt min lapp. Jag har för mig att dom hade löjliga telefontider dessutom.

  • sourra

    Medlem
    2 november, 2008 vid 15:16

    Är det lappat på privat mark, dvs icke statlig eller kommunal mark (vilket det verkar vara) så är det bara att överklaga. Sen är det upp till p-bolaget att dra dig inför rätta om de vill ha pengarna. Vi hade sjuka problem med Carpark som sprang runt och lappade oss på våra förhyrda platser som vi hade på mitt gamla jobb så man lärde sig rätt snart hur man skulle hantera det jäkla slöddret. Står man på kommunal eller statlig mark så är det först betala, sen överklaga som gäller.

  • bicless

    Medlem
    2 november, 2008 vid 23:56

    Vi lyckades parkera innanför grinden för någon vecka sedan då den till vår glädje var upplåst. Glädjen var dock kortvarig, kom en bitter herre i traktor och sa att det inte var tillåtet att parkera innanför grinden så vi packade snällt ihop grejerna för att åka ut. Då hade han låst in oss.
    Försökte mig på terrängkörning runt grindfan med min klena ford men det gick inge vidare (ytterliggare ett argument till sambon för att skaffa en Hummer). Så vi knackade dörr tills vi hittade en som hade nyckel och kunde låsa upp grindelendet.
    Missade över 1 timme surf :(.
    De borde gå att lösa detta, synd att det skall stå en tom låst parkering hela hösten och vintern när vi har högsäsong. De har ju även betalautomater, skulle gärna betala för att stå där ibland.

    Bicless.

  • schnitzler

    Medlem
    3 november, 2008 vid 06:35
    Bicless;513597 wrote:
    Vi lyckades parkera innanför grinden för någon vecka sedan då den till vår glädje var upplåst. Glädjen var dock kortvarig, kom en bitter herre i traktor och sa att det inte var tillåtet att parkera innanför grinden så vi packade snällt ihop grejerna för att åka ut. Då hade han låst in oss.
    Försökte mig på terrängkörning runt grindfan med min klena ford men det gick inge vidare (ytterliggare ett argument till sambon för att skaffa en Hummer). Så vi knackade dörr tills vi hittade en som hade nyckel och kunde låsa upp grindelendet.
    Missade över 1 timme surf :(.
    De borde gå att lösa detta, synd att det skall stå en tom låst parkering hela hösten och vintern när vi har högsäsong. De har ju även betalautomater, skulle gärna betala för att stå där ibland.

    Bicless.

    haha:D:D
    exakt samma sak hände för mig och en annan bil:) det vi gjorde var att vi åkte terräng längs med stigen som går mot det gula huset, trixade oss fram och tillbaka mellan stenar och träd. Yes, vi klarade det tänkte vi, tills vi minuten senare upptäckte att det var ett dike vid slutet av stigen – Smart. Vi gick till det gula huset som, som tur var en arbetsplats vid tillfället, hittade 2 kraftiga plankor och byggde oss en egen bro över diket. vi kom iväg med flin på läpparna 2 timmar senare…

  • bicless

    Medlem
    3 november, 2008 vid 08:13

    Najs
    Vi upptäckte också diket men inget att ta sig över det med 🙁
    Inte heller helt lättforserade stubbar och rötter fram till diket, körde fast i blöt geggig mark 2-3 gånger.
    Inget lätt liv man levare som vindsurfare. Strandskyddet som det skryts så mycket om är som bortblåst och snudd på omöjligt hitta vägar som kommer närmare än 300 m från en vattenpöl.

    Vi borde gå ihop och köpa upp en bit mark på riktigt bra surfspot. Stockholm behöver en surfklubb med förvaring och bastu där man kan segla på mer än en vindrikting. Dalarö eller Värmdö skulle vara perfa.

  • bicless

    Medlem
    3 november, 2008 vid 08:15

    Eller Fituna…… *dregel*

  • gustav-s

    Medlem
    3 november, 2008 vid 10:26

    Vi är 2 till som också fick p-bot den dagen.

  • hollister

    Medlem
    3 november, 2008 vid 18:43

    Lapplisor och P-nissar är till för att hålla ordning och få bort personer som parkerar så det uppstår trafikfaror……..för det mesta känns det bara som de är ute efter att sätta dit folk!!! :mad2:

  • hangloose

    Medlem
    6 november, 2008 vid 22:40

    Får pengarna tillbaka från P-bolaget!! Kontakta Tomas Westerström V. ordförande för tomtägareföreningen på: 070-5611252. Han var väldigt trevlig och tillmötesgående. Han jagade P-bolaget åt mig. Bra om ni har ärendenumret på biljetten o regnr. Klurigt annars.

    De funderar på att öppna en mindre del av parkeringen även under hösten. Tomtägareföreningen som äger marken för parkeringen har haft problem med folk som ställer av skrotbilar eller dumpar gamla däck etc, vliket gör att de tvekar. Samtidigt ser de gärna att vi surfare är där o använder badet på hösten.

  • gustav-s

    Medlem
    7 november, 2008 vid 08:54

    @Hangloose 514153 wrote:

    Får pengarna tillbaka från P-bolaget!! Kontakta Tomas Westerström V. ordförande för tomtägareföreningen på: 070-5611252. Han var väldigt trevlig och tillmötesgående. Han jagade P-bolaget åt mig. Bra om ni har ärendenumret på biljetten o regnr. Klurigt annars.

    De funderar på att öppna en mindre del av parkeringen även under hösten. Tomtägareföreningen som äger marken för parkeringen har haft problem med folk som ställer av skrotbilar eller dumpar gamla däck etc, vliket gör att de tvekar. Samtidigt ser de gärna att vi surfare är där o använder badet på hösten.

    Pratade precis med Tomas och han hade tydligen haft fel. Avtalet gäller löpande under hela året och därmed kan vi inte få tillbaka några pengar. Däremot skulle han som sagt få till att en del av parkeringen öppnas upp så vi kan parkera där.

  • staffomania

    Medlem
    10 november, 2008 vid 00:57

    Går parkera alls där nu Eller blir det böter? Är lite sugen på att köra där imorgon nämligen.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fick du en P-bot vid Schweizerbadet 5/10?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.