Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Film, Akta era små knän i sommar annars…

  • pepa

    Medlem
    22 maj, 2012 vid 11:40

    Fin film! Jag behöver inte tänka på att ta det lugnt i sommar dock, var precis och röntgade högerknät så det blir lugnt hur jag än gör 🙂

    Bra jobbat att ta dig igenom allt, hur långt tid tar det tills du är 100 nu?

  • svenne

    Medlem
    22 maj, 2012 vid 14:53

    Du ska ha fett cred för att du lägger ett år på att göra en tvåminutersfilm. 😉
    Den där stålmojängen ser ut att vara en bra ölöppnare.

  • johanw

    Medlem
    22 maj, 2012 vid 14:55

    [ame=”http://vimeo.com/42611661″]One moment that changed alot on Vimeo[/ame]

    så här gör man ricard 🙂

  • skanepaul

    Medlem
    22 maj, 2012 vid 15:29

    Fan, hoppet är ju inte med!!?

  • mjersen

    Medlem
    22 maj, 2012 vid 15:38

    fyfan va sjuka skruvar!! hoppas du blir bättre snabbt nu mannen!

  • klidberg

    Medlem
    22 maj, 2012 vid 16:01

    DAMN! Grym film ändå! Bli hel nu och sen är det action igen!

  • gadget

    Medlem
    22 maj, 2012 vid 16:44
    Svenne;689266 wrote:
    Du ska ha fett cred för att du lägger ett år på att göra en tvåminutersfilm. 😉
    Den där stålmojängen ser ut att vara en bra ölöppnare.

    Haha, nja filmen gjorde jag idag på förmiddagen och typiskt att op-scenen inte blev bättre.
    Lite väl mycket ljus ifrån lampan för GoPron och hade lite svårt att styra över vinklarna eftersom jag sov ganska djupt.

    SkånePaul;689270 wrote:
    Fan, hoppet är ju inte med!!?

    Nej, tyvärr ingen som filmade!
    Tror bara det i princip var aka_kalle som såg det egentligen.
    Vet inte hur högt det var men jag kommer ihåg att jag tänkte,
    “detta var inte bra” när jag var högst upp och såg kiten rakt till höger om mig
    istället för över!
    Vid landningen small det bara till i vänsterknät men med lite adrenalin i kroppen gick det bra att surfa på ett ben in till stranden. Det var värre att ta av sig bootsen!

  • ilikekitesurfing

    Medlem
    22 maj, 2012 vid 19:43

    Viktigt! Krya på dig och hoppas att du e på vattnet snart 🙂

  • supersystem

    Medlem
    22 maj, 2012 vid 19:54

    Tack för påminnelsen! Krya på dig nu!

    Landade du på brädan? Med bara ett ben eller vad hände mer exakt?

    Är rädd att mina mesiga knän kan råka illa ut vid ett illa landat hopp så jag sparkar oftast av mih brädan när jag riskerar att inte landa hoppet…

  • dadil

    Medlem
    22 maj, 2012 vid 20:05

    Läskig film kompis, men ändå fin. Se till att fortsätta läka bra nu, hoppas se dig i någon gång i sommar..?!

    /D

    “..så jag sparkar oftast av mih brädan när jag riskerar att inte landa hoppet…”
    jo, men det är lite bökigt att sparka av sig brädan med boots…

  • milkman

    Medlem
    22 maj, 2012 vid 20:13

    Läskigt.. Vad sa doktorn när du riggade kameran? 🙂

  • gadget

    Medlem
    22 maj, 2012 vid 20:24

    Jag landade på brädan, kanske tur att jag hade boots.
    Annars hade kanske det andra knät gått sönder också.
    Själva incidenten var alltså för drygt ett år sedan, jag skulle egentligen gjort filmen
    till årsdagen men så fick jag en ny operation för att ta bort skruvarna med lite mer grafiska inslag så…
    Synd bara att de riggade kameran så långt ifrån och med den starka lampan som bländar hela härligheten och synd också att min kamerakvinna missade när blodet forsade ur kompressen efter operation nr.2. :frown:

  • pelle-surf

    Medlem
    22 maj, 2012 vid 21:59

    Det ser inte vidare kul ut, hoppas du snart kan va på brädan igen. Det skulle vara bra om du mer i detalj kan beskriva vad som gick snett. Du gjorde ett fetehopp, men varför fick du ner kiten i sidan, var det av misstag, eller var det av någon anledning medvetet, och det var vad, jag förstår pga detta som du inte kunde dämpa landningen.

  • mr-jibe

    Medlem
    22 maj, 2012 vid 22:57

    Härmed varnar jag känsliga tittare (likasinnade som mig) för småäckliga scener!! Men framför allt krya på dig!

  • gadget

    Medlem
    23 maj, 2012 vid 07:12
    pelle surf;689335 wrote:
    Det ser inte vidare kul ut, hoppas du snart kan va på brädan igen. Det skulle vara bra om du mer i detalj kan beskriva vad som gick snett. Du gjorde ett fetehopp, men varför fick du ner kiten i sidan, var det av misstag, eller var det av någon anledning medvetet, och det var vad, jag förstår pga detta som du inte kunde dämpa landningen.

    Jag vet faktiskt inte riktigt varför det blev så.
    Jag har hoppat väldigt mycket och ibland skickat den lite väl långt men aldrig
    SÅ långt.
    Eftersom jag inte egentligen tittar på kiten så mycket under hoppet utan känner var jag har den i bommen (c-kite ni vet, da shit :grin:) så misstänker jag att det kan ha med den byiga vinden att göra.
    Jag har svårt att uppskatta höjden men det var tillräckligt högt för att jag inse känna att detta går åt helvete och ironiskt nog tillräckligt lågt för att hinna skicka upp kiten igen.
    Längst upp i hoppet hade jag verkligen kiten rakt till höger om mig och insåg att det skulle göra ont.
    Jag “stompade” ner högerfoten genom vattnet men vänsterbenet tog en hårdare smäll och höll helt enkelt inte.

    Grymt tacksam för den hjälp jag fick inne vid stranden och för att citera en tjock liten björn som lyser med sin frånvaro nuförtiden!

    Surferlove!!!

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Film, Akta era små knän i sommar annars…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.