Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Film, Akta era små knän i sommar annars…

  • pepa

    Medlem
    26 maj, 2012 vid 08:35

    Bra tips från Hedlund! Ett annat fint är att köra lite tunga knärehabövningar på gymmet för att förebygga knäskador. Denna hade nog inte kunnat undvikas ens av hulken men det hjälper vid mindre krascher.

  • gadget

    Medlem
    26 maj, 2012 vid 15:14

    Jag tror att de flesta som pushar lite grann råkar ut för en olycka förr eller senare, min var tyvärr av det slaget att man inte kommer kunna göra många saker igen! Är man dessutom något äldre läker man ju lite sämre.
    Jag hade flera frakturer bl.a i (eller under?) ledytan som gör att man kanske ska ta det lite lugnare om man vill kunna
    gå när man blir äldre. Detta skiljer sig dock väldigt beroende på hur man är rent genetiskt men dumt att chansa.
    Springa har jag inte kunnat på över ett år men nu när skruvarna är borta kanske det går bättre, vi får se!
    Vanligast är väl dock korsband men det kan nog många gånger vara värre att komma tillbaka ifrån!?

  • pepa

    Medlem
    26 maj, 2012 vid 18:10
    Gadget;689609 wrote:
    Vanligast är väl dock korsband men det kan nog många gånger vara värre att komma tillbaka ifrån!?

    Jag vet inte.

  • rydstrom

    Medlem
    26 maj, 2012 vid 19:07

    “Najs” film, hoppas du är tillbaka snart.

    Stämmer in med Hedlunds tips, och kan starkt rekommendera samtliga som vill satsa lite hårdare att följa Pepäs tips om förebyggande träning. Många knäproblem börjar i höften så om ni tränar den och lite extra knä så är det nog lite lugnare. Sen ett annat tips: Alla övningar som ni gör på gym (oavsett om det är biceps-curl eller what-ever) gör dom på balansplatta. så stärker ni små muskler utan att tänka på det.

  • ilikekitesurfing

    Medlem
    28 maj, 2012 vid 06:08

    Bra info!

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Film, Akta era små knän i sommar annars…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.