Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Film från ringenäs i går!

  • Film från ringenäs i går!

    Publicerad av bananen på 28 oktober, 2006 vid 12:12

    Har klippt ihop en liten amatör-film om mitt äventyr i Halmstad igår (har inga ambitioner med surffilm, detta är min första).

    Moder natur var brutal och i ärlighetens namn lyckades jag inget vidare (några goa repor dock!). Spenderade tex 20 minuter at bli spolad då jag trashade mastfoten lååångt ut och fick promenera ca 1 km bärades prylarna.

    Hur som elst – en unerbr dag.

    basse svarade 17 år, 6 månader sedan 10 Medlemmar · 12 Svar
  • 12 Svar
  • johnjrambo

    Medlem
    28 oktober, 2006 vid 12:34

    haha, grym rulle! bjöd på garv med kaffepausen o lite annat..för o vara första rullen tycker jag nog fan du är mycket bättre än endel som gjort 10st, nice dude.
    Känner igen det dära med “coola gubbar, kom dock aldrig ut”..Apel hade ett par sådana igår oxå fick jag för mig.
    Bra jobbat!

  • rabbit

    Medlem
    28 oktober, 2006 vid 13:15

    Tack för film! Det blir skönt till frukost!
    Ruskigt bra för första film! Skön stämmning överhuvudtaget även om jag tror att du måste spilla något annat än kaffe för att lukta gammal alkis! 😉

  • jps

    Medlem
    28 oktober, 2006 vid 14:43

    Underbar liten rulle 🙂

    Inte den bästa tekniska kvaliteten kanske men helt OK lifestyle reportage typ.

    Det är roligare att dra ut o kriga lite än att stå på stranden och va ball!

  • walle_gbg

    Medlem
    28 oktober, 2006 vid 23:24

    Skön inställning Jonas – åka iväg med ett segel. Hade jag gjort samma sak hade till och med Gudrun ändrat sig – bara för att se till att man inte skulle få köra nåt.
    Kul att se dig nu när man inte ser dig i B-landa längre.

  • gurra1978

    Medlem
    29 oktober, 2006 vid 09:58

    Härlig film! Sköna kommentarer och rolig text. Vilken dag det var. Jag höll på för fullt att dokumentera stället när det blåste som värst och när man väl skulle ute hade det vridit till lite side-off.Svårt att komma ut men väl ute (ensam) fick jag mitt hittills bästa surf i Sverige någonsin (tror jag). Skitfina stora cleana vågor som var underbara att hoppa på och rida. Vilket ställe, första gången jag testade Ringenäs faktiskt.

    Här är en bild på någon surfare innan vinden vred och avtog.

    PS: Fortsätt göra fim.

  • jayp

    Medlem
    29 oktober, 2006 vid 11:31

    Ängelholm var helt knarkat, inte en tapper själ ute så långt ögat kunde nå (funderade själv på att dra ut där). jag var väl själv mest en cool snubbe som körde runt o kollade spots,men det var dålig uppslutning runt ängelholm så jag sket helt enkelt i det 🙁

  • bananen

    Medlem
    29 oktober, 2006 vid 12:50
    gurra1978 wrote:
    Här är en bild på någon surfare innan vinden vred och avtog.

    Tjoho! Det där ser ju ut att vara jag! Antagligen en sekund innan jag blir spolad ända in till land!

  • stefan_gbg

    Medlem
    31 oktober, 2006 vid 12:57

    Grym film Jonas! Men hur vågar du bara ta med 1 segel? Jag följer alltid regeln: ta med allt, ALLTID!

  • bananen

    Medlem
    31 oktober, 2006 vid 15:07

    Men hallå – läste du inte undertexten: “Skitsnack: två brädor och två segel”. Killen på filmen verar ju vara en idiot som bara vill vara cool.

  • Oregistrerad

    Gäst
    31 oktober, 2006 vid 19:00

    Gött mos!
    Ger en rätt klar bild av vad surf handlar om tycker jag-att vara på rätt plats vid rätt tid och bara köööööör allt vad tygen håller.
    sköna kommenter!
    jag gillar speciellt din lilla vissling när du kör in på parkan-klock rent.

  • drakglenn

    Medlem
    1 november, 2006 vid 08:58
    bananen wrote:
    Killen på filmen verar ju vara en idiot som bara vill vara cool.

    HAHA, det är ju Conan Obrien från NBC 😀
    (något säger mig att du hört det förut, ingen nackdel om man ska göra film)

    http://www.nbc.com/Late_Night_with_Conan_O'Brien/photos/conan_obrien/conan_obrien_1.shtml

    Kul fim med fyndiga texter, tackar.

    //Glenn

  • basse

    Medlem
    1 november, 2006 vid 10:48

    Tykte väl jag kände igen killen bakom ratten!

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Film från ringenäs i går!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.