Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing FILM: optimist på snowboard

  • FILM: optimist på snowboard

    Publicerad av hengo på 14 december, 2009 vid 22:47

    första isen är nu här!

    Lyckades med det som inte så många lyckats med – fånga den legendariske speedjanne på film, tror han körde en sån där LF envy dessutom.

    [ame=”http://www.vimeo.com/8180556″]helicam test, kite on Vimeo[/ame]

    hassespeed svarade 14 år, 5 månader sedan 12 Medlemmar · 15 Svar
  • 15 Svar
  • emil-2

    Medlem
    14 december, 2009 vid 22:55

    Fan va nice!
    Funkar det bra att åka bräda på bara blankis ??

  • hengo

    Medlem
    14 december, 2009 vid 22:57

    skridskor är att föredra, sa det till speedjanne också. men han lyssna som inte…

  • wakenils

    Medlem
    15 december, 2009 vid 07:29

    riktigt snyggt! funkar det att filma i lite mer vind också?

  • sourra

    Medlem
    15 december, 2009 vid 09:29

    Jävligt fint Henning. Fortsätt spola rinken så den är fin till jul.

  • oharris

    Medlem
    15 december, 2009 vid 10:22

    Fan vad vackert det blir med Helicam! Keep up the good work! Har du fått dina nya kites ännu Henning? Eller är det en ny RC helikopter som ska inhandlas?

  • hengo

    Medlem
    16 december, 2009 vid 01:06

    wakenils, hahhah, njaaäääooo. går nog å köra i rätt mycke vind, första gången jag prova filma kite. Blåste väl 3-6m/s. Vind är inte så mkt problems. Eller inte om man jämför med vindbyar. Iallafall om ens huvudsakliga mål är att få en någorlunda stabil film. Men de mesta handlar som vanligt om hur man filmar och klipper…

    Ohaarris, no kites, är ju ändå helt jävla omöjligt att sälja sina kties till prisdumparpriser.

  • brushanen

    Medlem
    16 december, 2009 vid 10:00

    Som vanligt snygg redigering

  • dadil

    Medlem
    16 december, 2009 vid 18:06

    sviiit! behöver man nån seriös helikoter eller finns det nåt billigt skit? jag har precis fått min GoPro HD och letar användningsområden… 😉

  • bokhylla

    Medlem
    16 december, 2009 vid 21:14
    dadil;592494 wrote:
    sviiit! behöver man nån seriös helikoter eller finns det nåt billigt skit? jag har precis fått min GoPro HD och letar användningsområden… 😉

    Jag har en som du kan låna, måste bara byta en hel del grejer på den. Det gick inte så bra senast jag var ute….

  • cortex

    Medlem
    16 december, 2009 vid 21:38

    Snyggt Hengo!

    Du skulle inte kunna slänga upp en bild på hur du har riggat kameran?

    /Kaj

  • johanw

    Medlem
    16 december, 2009 vid 22:27

    stiligt

  • hengo

    Medlem
    16 december, 2009 vid 23:53

    Tack!
    det är inge märkvärdigt, bara statiskt monterad i chassit med skruvar, inga viberationsdämpare eller nåt sånt. Jag filmar alltså helt i blindo, ser ingenting.

    Jag har en rätt liten helikopter, men den har absolut sina begränsningar. Man vill ju ha gyrostabiliserat på tilt, pan, roll. och möjlighet att på ett mjukt sätt kunna ta över servona via en separat sändare/mottagare för att manövrera kameran. För det krävs ett större skepp, dessutom pallar en stor helikopter vind bättre. Större storlek medför dock också ökad risk för halshuggning av den man filmar.

    Det är inte helikoptern som är dyrast, det är alla jääävla kringtillbehör. för att inte tala om TIDEN! helt sjutk vad tid allt tar, att lära sig flygaoch att mecka helvetet. Jag antar att det går lättare för dom som har en fallenhet för det tekniska. Det kan också förklara den låga kvalitén på RC-filmsbranchen, teknikfreeeeks…

  • cortex

    Medlem
    17 december, 2009 vid 10:11

    Vad har du för helikopter?

    Såg just denna:

    [ame=”http://vimeo.com/8020239″]Aerial filming in the forest II on Vimeo[/ame]

    DAMN!!! Du är ju helt grym på att flyga den där prylen (och som vanligt väldigt snyggt editerat)… antar att det gått åt en del rotorblad också? 😀

    Nu blev man ju rätt sugen på att slänga på sin GoPro HD på en helikopter också.

    /Kaj

  • micken

    Medlem
    17 december, 2009 vid 11:44

    Mycket snyggt redigerat.

    /Micke

  • hassespeed

    Medlem
    17 december, 2009 vid 12:49

    Vad trevligt med någon mer som gillar speed i umeå..jag har känt mej lite ensam. Hengo! vart ligger nydalasjön? Har du speedjannes nummer?
    Vi ses på isen!

    / Hans

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing FILM: optimist på snowboard

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.