Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Film: Stenstranden_050113

  • Knatte

    Gäst
    14 januari, 2005 vid 15:41

    Skön film smile.gif Klippningen var bra och det var skönt när du snabbspolade filmen i vissa sekvenser. Kul också när du bakgrunds talar till filmen.
    Men jag saknade, att du inte kommenterade vem som seglade eller hade något textsnutt om detta. Alltid kul att få ett namn eller alias till seglingen.
    Torö såg ju riktigt brutalt ut och rejäla spolningar vart det ju grin.gif smirk.gif

  • JOHN_j_RAMBOO

    Gäst
    14 januari, 2005 vid 16:01

    grym film!!!!!!
    ..vem va de som gjorde hangloose tecknet o blev spolad?tyckte jag såg ävvligt roligt ut wink.gif grin.gif

    o hur fan har ni råd att surfa där, tycker att efter varje gång..så pajjar era prylar ooo.gif crazy.gif

  • gurra1978

    Medlem
    14 januari, 2005 vid 17:07

    Det är vad jag anser vara en bra kortfilm om en vanlig vindsurfingdag. Skönt intro som fångade den långa vägen till surfet. Bra musik och klipp. Kul med små intervjuer av seglarna och deras snack på stranden. Det saknades kanske bra segling men det får vi skylla på kylan (satan vad kallt det var alltså) och seglarna, bland annat jag själv. Min bakåt var ju inte direkt bra så här när man ser den på film. Hur som helst så har denna film bra många sköna effekter som man inte tänker på första gången man ser den. Jag gillar alla kommentarer och hur låtarna fadas fram och tillbaka. Dessutom så gillar jag hur låtarna time:as i filmen. Lyssna bara på texten när mazdan gnisslar iväg: “you need lubrication” smirk.gif Sen är det såna där smådetaljer som flisans (läs min tax) spons av Chinook. Ni kan förövrigt köpa reklamplats på hennes hundtäckte tongue.gif Dessutom gillar jag även slutet med lite stillbilder i filmen. Det ger ett jävla lyft. Om du hade en grymmare filmkamera skulle dina filmer bli svårslagna anser jag. Dessutom ska man ta hänsyn till att dagen som filminspelningen skedde på var igår. Så att redigera allt filmmaterial och få ut den på nätet på under ett dygn är starkt jobbat. Nu kanske jag är lite partisk men jag tycker verkligen du är duktig på att göra film.

  • stewen

    Medlem
    14 januari, 2005 vid 17:28

    Jepp riktigt bra film…
    Vilka brutala vågor ni har på torö… ena stunden ser det ut som en vanlig dyning nästa sekund har den förvandlats till ett brytande monster…
    Jag kommer att ha stor respekt när/om jag ska prova torö en dag..

    Sen förövrigt är Mazda 626 en grym surfbil!=)

  • calle_b

    Medlem
    14 januari, 2005 vid 17:48

    Aaahhh.
    Mkt trevlig film! Kalasbra stämning och allmänt skön bara.
    Man är blir juh så otroligt sugen på lite värme o sol så man kan komma ut o fräsa! smirk.gif

    Sköna spolningar annars! Torö går tydligen av något rubbat!

    ha d gott o rippa på!

    /Calle tongue.gif

  • sirjohnirie

    Medlem
    14 januari, 2005 vid 18:29

    Härlig film Philip! Bra musik, bra stämning, bra klipp, bra helhet. Du har lyckats få med hela surfdagen och alla dess komponenter som vittnar om vilken otroligt entusiastbaserad sport vi håller på med! Tror att detta är en av de stora orsakerna till den goda stämningen bland oss vindsurfers.
    Nu ska införskaffas vantar och fena inför nästa drabbning!

    /jOhan

  • koa

    Medlem
    14 januari, 2005 vid 19:50

    Härligt att se!
    Bra tråd genom filmen.
    Skönt med många leenden, bra ladd och fin segling trots trasiga grejor och extrem kyla.
    Torö är vackert!

    / Calle N

  • eriksthlm

    Medlem
    14 januari, 2005 vid 20:18

    Grattis till en suverän film!!!
    Den där kommer helt klart att gå in på nomineringslistan till årets film 2005 – nu blir det upp till oss andra att försöka bräcka över – inte det lättaste!

    Betyg
    cool.gif cool.gif cool.gif cool.gif cool.gif
    //Erik

  • jugglis

    Medlem
    14 januari, 2005 vid 20:58

    Helt enkelt SKITBÄST! Det enda jag undrar är hur den kan öppnas i MediaPlayer då den är mpeg4-kodad. Har försökt på olika sätt men confused.gif

    Men, men – när filmen är såhär bäst duger också QT!

  • mag

    Medlem
    14 januari, 2005 vid 22:41

    Stora vågor, gott snack, lite glada kalla killar och feta spolningar. Ger ett sug helt enkelt! smirk.gif
    /Magnus

  • lars_k

    Medlem
    15 januari, 2005 vid 10:24

    Fin film men den går hackigt i min dator… Ändå har jag senaste quicktime installerad. Min dator kanske är för slö men jag har ju inga problem med andra filmer. Skumt tongue.gif

  • imported_borje

    Medlem
    15 januari, 2005 vid 15:44

    Härlig film. Ser inte skönt ut att bli uppspolad på stenstranden!
    Härliga kommentarer av 08-fjanten Niklas i bakgrunden smile.gif

    Varför envisas ni med quicktime!!?
    Hackar på min dator oxå.(beror inte på prestandarden)

  • koa

    Medlem
    15 januari, 2005 vid 16:10

    Svaret på varför det hackar:

    Filmen är stor i orginalet 720×576 och komprimerad till Mpeg-4.
    Om den var tex 320×240 och sedan klickas upp till fullskärm så funkar det på dom flesta datorer.
    Så man måste ha rätt snabb hårdvara för 720×576 upplösning.

    Aloha

    Calle N

  • fjant

    Medlem
    15 januari, 2005 vid 17:54

    jag spelar upp den i Nero Showtime helt utan krux. Testa nåt annat än quicktime, jag har aldrig gillat det…

    Bra film Filip!!!
    min å fegs film från den 9:e e snart klar!

    /Fjant

  • koa

    Medlem
    15 januari, 2005 vid 19:12

    Filmen kommer från Quicktime antar jag…det är bara det att den sparats som DV-fullframe/ “stor” ( 720×576 ) ruta, därav klara inte sega hårdiskar uppspelningen.

    Aloha

    Calle N

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Film: Stenstranden_050113

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.