Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Film: whitesides tripple S wildcard

  • Film: whitesides tripple S wildcard

    Publicerad av jakobb på 3 april, 2011 vid 16:42

    fiiifan vad han är duktig

    [ame=”http://vimeo.com/21875115″]Luke Whiteside – Triple S Wildcard on Vimeo[/ame]

    gadget svarade 13 år, 1 månad sedan 7 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • pepa

    Medlem
    3 april, 2011 vid 19:04

    Duktig! Han får nog jobba lite på slidern efter kite till SSS, tror han kommer dit.

  • skanepaul

    Medlem
    4 april, 2011 vid 11:09

    En fråga!

    Om han nu är så duktig hur kommer det sig att nästan alla trick avslutas med kiten kl. 12?

    Det är mitt största problem (bl. många!) när jag försöker mig på ett waketrick och jag suger rätt hårt på det hela!

  • pepa

    Medlem
    4 april, 2011 vid 13:16

    Testa att ha kajten något nedåtgående i poppet istället för något uppåtgående, som många har. Alltså leading edge så här: / Istället för så här: (om man kör åt höger)

    Kajtens form gör så att den lättare sticker iväg uppåt än nedåt när du har den i 45 grader, även om leading edge är: | Får du slack i poppet flyger kajten uppåt lite, dock åker den inte automatisk ner igen i landningen.

    Vet ej om något av det där gick att förstå, har feber idag!

  • skanepaul

    Medlem
    4 april, 2011 vid 14:11

    Det var faktiskt skitbra förklarat!!

  • sourra

    Medlem
    4 april, 2011 vid 16:51

    o/
    ||
    /

  • jakobb

    Medlem
    4 april, 2011 vid 17:01
    SkånePaul;651324 wrote:
    En fråga!

    Om han nu är så duktig hur kommer det sig att nästan alla trick avslutas med kiten kl. 12?

    Det är mitt största problem (bl. många!) när jag försöker mig på ett waketrick och jag suger rätt hårt på det hela!

    du måste ju skoja….

  • skanepaul

    Medlem
    4 april, 2011 vid 17:21

    Om vad?

    Om du menar att jag skojar om att han avslutar nästan alla trick med kiten kl 12 så nej jag skojar inte.

    6 av tricken varjefall… 🙂

  • dadil

    Medlem
    4 april, 2011 vid 23:23

    flera riktigt fina grejer men tex 0:22 gjorde ju ont i ögonen för att citera en svensk pkra domare…

    pepä har rätt som vanligt, en annan bra grej är att försöka träna in så att man alltid håller ca 60-70% av kraften i framhanden när man poppar, då behöver man inte vara så noga med att titta på kitens riktning, den kommer alltid att börja en nedåtsväng och även om man passar eller släpper framhanden i själva tricket kommer den inte hinna svänga upp igen.

  • sanden89

    Medlem
    6 april, 2011 vid 02:57

    beroende pa vilken pass jag vill gora sa greppar jag oftas runt Kraftlinan i mitten, sallan kiten ror sig avsevart och om den gor det sa vet du att det blir nerat!

    men nar sadana har diskussioner kommer upp sa ar det ju bra att luke har en Kabel section. det ar svart att satta kabeln hogre i ett trick. nu visas ju bara en Backmobe i filmen men det finns S to blind och annat fint i hans kabel arsenal.

  • pepa

    Medlem
    6 april, 2011 vid 08:48

    Dock säger de som vet att det är sjukt mycket lättare att pressa efter kabel. Han får jobba på samma pressar efter kite!

  • gadget

    Medlem
    6 april, 2011 vid 08:53
    dadil;651385 wrote:
    flera riktigt fina grejer men tex 0:22 gjorde ju ont i ögonen för att citera en svensk pkra domare…

    Lägg till “det var riktigt dangligt” (0:22) till dessa citat då det var den första spontana kommentaren. 😀

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Film: whitesides tripple S wildcard

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.